Перегляд за Автор "Рідкодубська Г. А."
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВикористання інтерактивних інноваційних технологій під час викладання навчальної дисципліни "Управління проєктами в освіті"(Гуманітарні студії: історія та педагогіка, 2021) Рідкодубська Г. А.У статті описано досвід використання інноваційних інтерактивних технологій в освітній діяльності під час викладання навчальної дисципліни «Управління проєктами в освіті». Узагальнення і систематизація наукових досліджень у галузі інноваційних технологій дали можливість визначити основні шляхи впровадження інноваційних технологій під час викладання навчальної дисципліни. Метою дослідження є характеристика основних шляхів використання інтерактивних інноваційних технологій під час вивчення навчальної дисципліни «Управління проєктами в освіті». Розширення змісту навчальної дисципліни теоретичними знаннями і практичними завданнями з розробки та впровадження проєктів в освіті осучаснить і суттєво збагатить змістове наповнення цієї дисципліни. Аналіз особливостей застосування інноваційних технологій під час вивчення курсу «Управління проєктами в освіті» дасть змогу підвищити якість професійної підготовки у сучасних умовах. Під час розгляду кожної теми зазначеної навчальної дисципліни, охарактеризовано специфіку практичного застосування поданого матеріалу. З особливостей використання інноваційних технологій на кожному етапі засвоєння знань виділено такі: раціоналізація використання аудиторного часу, підвищення рівня самостійності студентів магістратури під час прийняття професійно орієнтованих рішень, відповідальність за їх прийняття, підвищення рівня пізнавальної активності та критичного мислення, індивідуальний підхід до кожного студента, зміна рольових взаємин, коли студент стає здобувачем власних компетентностей, а викладач формує свідоме ставлення до опрацювання інформаційних джерел, мотивує вивчати навчальну дисципліну. Реформування української системи освіти зумовлює зміни у змісті освіти й орієнтації соціальних інституцій, подальший розвиток освітньої системи, зміщення орієнтирів підготовки високопрофесійних фахівців із зовнішнього моніторингу на змістовий аналіз якості означених реформ, де визначальним показником є формування загальних, фахових та соціальних компететностей.
- ДокументДіагностика готовності до професійної мобільності майбутніх соціальних працівників(«Молодий вчений», 2018-09) Рідкодубська Г. А.Обґрунтовано основні методики експериментального дослідження готовності до професійної мобільності соціальних працівників. Узагальнення і систематизація основних етапів та проведення дослідно-експери- ментальної роботи дозволили визначити зміст формувального етапу підготовки до професійної мобільнос- ті. Обґрунтування кожного етапу підготовки до професійної мобільності суттєво збагатить і осучаснить змістове наповнення професійної підготовки майбутніх працівників соціальної сфери. Запропоновано ме- тодику діагностики готовності до професійної мобільності майбутніх соціальних працівників. Крім того, розкриття змісту підготовки до професійної мобільності майбутніх соціальних працівників дозволить під- вищити якість їх професійної підготовки у сучасних умовах.
- ДокументЗміст підготовки майбутніх соціальних працівників до професійної мобільності в рамках вивчення дисципліни(Практикум з соціальної роботи, 2018-04) Рідкодубська Г. А.Досліджено теоретичні питання підготовки до професійної мобільності майбутніх фахівців соціальної сфе- ри під час вивчення навчальної дисципліни «Практикум з соціальної роботи». В статті на підставі тео- ретико-емпіричних досліджень проаналізовано, що професійна підготовка фахівців соціальної сфери в Україні здійснюється у різних формах: очна, очно-заочна, заочна, вечірня, екстернат та інші. Узагальнен- ня і систематизація наукових досліджень у галузі соціальної педагогіки та соціальної роботи дозволили визначити зміст підготовки майбутніх працівників соціальної сфери до професійної мобільності. Розши- рення змісту навчальноїї дисципліни теоретичними знаннями та практичними задачами щодо професій- ної мобільності суттєво збагатить і осучаснить змістове наповнення цієї дисципліни. Крім того, розкриття змісту підготовки до професійної мобільності майбутніх соціальних працівників дозволить підвищити якість їх професійної підготовки у сучасних умовах.
- ДокументКейс-метод у процесі підготовки до професійної мобільності майбутніх працівників соціальної сфери(Збірник наукових праць [Херсонського державного університету]. Педагогічні науки, 2017) Рідкодубська Г. А.У статті розглянуто кейс-метод у процесі професійної підготовки майбутніх працівників соціальної сфери в Україні. Проаналізовано основні компоненти цього методу. Обгрунтовано, що робота з кейсами дає змогу застосовувати теоретичні знання для розвʼязання практичних завдань, формує професійно необхідний комплекс компетентностей, допомагає розвивати незалежне мислення студентів, подную-чи теорію з практикою. Робота з кейсами - це творчий вид діяльності, який є визначальним фактором високого рівня викладання.
- ДокументКОНЦЕПЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ(Молодь і ринок, 2017) Рідкодубська Г. А.У статті розглянуто основні аспекти системи підготовки до професійної мобільності майбутніх соціальних працівників. Виявлено, що впровадження системи професійної підготовки майбутнього працівника соціальної сфери, спрямованої на професійну мобільність включає реалізацію трьох взаємопов’язаних стадій: професійної, соціальної, особистісної. Розкрито зміст складових концепції професійної мобільності майбутнього працівника соціальної сфери в процесі професійної підготовки в умовах вищого навчального закладу.
- ДокументКритерії та рівні готовності до професійної мобільності майбутніх працівників соціальної сфери(Інноваційна педагогіка, 2018) Рідкодубська Г. А.У статті зайснено розробку компонентів, Kpumepla, nokaasis ma pienis zomoswocmi цівників соціальної сфери Розкрито суть особистісного, когнітивного, процесу- ально-поведінкового в аналітично-резуль-тативного компоментів готовності до професійної мобільності. Визначено такі критері готовності до професійної мобіль-ності, як субʼєктно-орієнтований, когнітив-ний, діяльнісний, рефлексивно-оцінювальний. Охарактеризовано поняття «готовність до професійної мобільності майбутнього працівника соціальної сферия. Розроблено та описано рівні прояву готовності до професійної мобільності майбутніх працівників соціальної офери: базовий, достатній, опти- мальний та сталонний
- ДокументМетодика формування творчих здібностей майбутніх працівників соціальної сфери(Інноваційна педагогіка, 2020) Рідкодубська Г. А.У роботі обґрунтовано методику форму- вання творчих здібностей майбутніх соці- альних працівників. Описано чотири етапи формування творчих здібностей майбутніх соціальних працівників, які включають аналі- тичний, технологічний і аналітико-резуль- тативний. Обґрунтовано констатувальний та формувальний етапи педагогічного екс- перименту, проаналізовано дані, які отри- мано під час кожного з них. Проаналізовані дані констатувального етапу довели необ- хідність та значущість експериментальної роботи з формування творчих здібностей майбутніх соціальних працівників, обґрун- товують доцільність розроблення мето- дики формування творчих здібностей. Дослідження проводилося з використан- ням діагностичного інструментарію, який застосовувався як на контрольному, так і на формувальному етапах дослідження для студентів контрольних (КГ) та експеримен- тальних (ЕГ) груп. Такий підхід передбачав достовірність вимірювання рівнів сформова- ності особистісного, когнітивного, процесу- ально-поведінкового, аналітично-результа- тивного компонентів творчих здібностей майбутніх соціальних працівників за обґрун- тованими критеріями. На основі опрацьо- ваного матеріалу із проведення експери- ментальної роботи визначено особливості формування творчих здібностей майбутніх соціальних працівників. У роботі обґрунтовано переорієнтацію зміс- товного наповнення навчальних дисциплін «Вступ до фаху», «Педагогіка сімейного виховання», «Соціальна робота з різними типами клієнтів», охарактеризовано вико- ристання творчих завдань, які активізують інтелектуальний і творчий потенціал май- бутніх соціальних працівників, забезпечують індивідуальний підхід до кожного студента, розвиток навичок пошукової діяльності. Ефективність представленої у праці мето- дики перевірено шляхом інтеграції органі- заційно-мотиваційного, когнітивного та творчо-пошукового напрямів з поступовим ускладненням творчих завдань. Проаналізовано отримані результати кон- статувального та формувального етапів експерименту, які відображають комплек- сне формування всіх компонентів сфор- мованості творчих здібностей, на етапах вхідного та підсумкового контролю. Зро- блено висновок про позитивний вплив упро- вадження методики формування творчих здібностей майбутніх соціальних працівни- ків на сформованість когнітивного, моти- ваціно-ціннісного, емоційно-вольового та творчого компонентів творчих здібностей та якісну реалізацію творчого потенціалу в майбутній професійній сфері діяльності, в освітній процес заклад вищої освіти.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ВСТУП ДО СПЕЦІАЛЬНОСТІ» ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ(2017) Рідкодубська Г. А.Досліджено теоретико-прикладні питання підготов- ки майбутніх фахівців соціальної сфери під час вивчення на- вчальної дисципліни «Вступ до спеціальності». Узагальнення і систематизація наукових досліджень у галузі соціальної ро- боти дозволили визначити основні шляхи реалізації підготов- ки майбутніх працівників соціальної сфери під час вивчення навчальної дисципліни. Розширення змісту навчальної дисци- пліни теоретичними знаннями та практичними задачами суттєво збагатить і осучаснить змістове наповнення цієї дисципліни. Крім того, розкриття особливостей реалізації підготовки майбутніх соціальних працівників під час вивчен- ня «Вступу до спеціальності» дозволить підвищити якість їх професійної підготовки у сучасних умовах.
- ДокументОсобливості професійної підготовки майбутніх працівників сфери до професійної мобільності(Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогічні науки, 2018) Рідкодубська Г. А.Стаття присвячена теоретичному аналізу підготовки до про- фесійної мобільності майбутніх працівників соціальної сфери та виокремленню особливостей цього багатофакторного процесу. Проа- налізовано сутність та особливості професійної підготовки працівни- ків соціальної сфери, основні напрями формування готовності до про- фесійної мобільності. Проаналізовано основні етапи формування го- товності до професійної мобільності працівників соціальної сфери та визначено основні компоненти і критерії підготовки до професійної мобільності майбутніх соціальних працівників. Розкрито суть особи- стісного, когнітивного, процесуально-поведінкового й аналітично-ре- зультативного компонентів готовності до професійної мобільності. Визначено такі критерії готовності до професійної мобільності, як суб’єктно-орієнтований, когнітивний, діяльнісний, рефлексивно-оці- нювальний. Охарактеризовано поняття “готовність до професійної мобільності майбутнього працівника соціальної сфери”. Розроблено та описано рівні вияву готовності до професійної мобільності майбутніх працівників соціальної сфери: базовий, достатній, оптимальний та еталонний. У роботі зроблено висновок, що розкриття особливостей підготовки до професійної мобільності майбутніх соціальних праців- ників дозволить підвищити якість їх професійної підготовки у сучас- них умовах державотворення.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ СОЦІОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ ПІДГОТОВКИ(Інноваційна педагогіка, 2023) Рідкодубська Г. А.Статтю присвячено теоретичному обґрун- туванню ключових понять розвитку соці- альної активності студентської молоді, яка навчається за соціономічним профілем підготовки. В праці визначено, що соціальна активність характеризується активною життєвою, громадянською, національною позицією, а, отже, уособлює взаємодію з оточуючим середовищем, яка визначається соціальними, вольовими зусиллями, які спря- мовуються особистістю під час реалізації запланованого. В роботі представлено результати аналізу експериментального дослідження зі сту- дентською молоддю. Під час експеримен- тальної роботи було використано анкету, серед основних питань якої було визна- чено бажання і форми підтримки соціальної активності молодих людей, які навчаються за соціонамічним профілем підготовки, локус контролю (методика, адаптована О. Ксенофонтовою) та ціннісні орієнтації (М. Рокич). За результатами діагностичної роботи, рівень розвитку соціальної актив- ності студентської молоді знаходиться на середньому рівні розвитку, сформованість у більше ніж половини студентів, яким влас- тива нестійка потреба до соціальної актив- ності; нестабільне емоційне відношення до такого виду діяльності; недостатня усвідомленість поняття «соціальна актив- ність»; ситуативна дієвість соціально-полі- тичної сфери. Загалом, у студентів уже сформовано особливі поведінкові реакції (емансипація, групування з однолітками, захоплення). Реакція спілкування з одно- літками є об’єктивно необхідним процесом, адже студенти задля досягнення загальних цілей обирають групове спілкування. Власне, таким чином, розвиваються навички соці- альної взаємодії, створюється атмосфера, під впливом якої формується авторитет, формуються та видозмінюються локус суб’єктивного контролю, формуються та розвиваються ціннісні орієнтації.
- ДокументПедагогічна система підготовки до професійної мобільності майбутніх працівників соціальної сфери(Молодий вчений, 2018-08) Рідкодубська Г. А.Досліджено теоретичні питання та розроблено педагогічну систему підготовки до професійної мобільності соціальних працівників. Узагальнення і систематизація наукових досягнень означеної проблеми та ре- зультати власних досліджень дозволили визначити зміст педагогічної системи підготовки до професійної мобільності. Вона складається з трьох блоків: концептуального, технологічного та оцінно-результативного. Розширення змісту кожного з блоків щодо професійної мобільності суттєво збагатить і осучаснить зміс- тове наповнення професійної підготовки майбутніх працівників соціальної сфери. Крім того, розкриття змісту підготовки до професійної мобільності майбутніх соціальних працівників дозволить підвищити якість їх професійної підготовки у сучасних умовах.
- ДокументПедагогічна система підготовки до професійної мобільності майбутніх працівників соціальної сфери: результати дослідно-експериментальної роботи(Professional education: methodology, theory and technologies, 2018) Рідкодубська Г. А.The article is devoted to the pedagogical system of the future social workers’ training for a professional mobility. The purpose of the article is to characterize the results of research and experimental work on the introduction of the pedagogical system of the future social workers’ training for a professional mobility. The benefit of the study is that the theoretical and applied questions of implementing the pedagogical system of training future employees of the social sphere for a professional mobility are researched. The author has designed the appropriate model of this process and schematically shown it in the article. The summarization and systematization of experimental data of the study has allowed determining the content of the pedagogical system of training for a professional mobility, which consists of three blocks: conceptual, technological and evaluative-productive. The conceptual block covered a social demand for social workers, the purpose of the pedagogical system (that was to train future social workers for a professional mobility), specific tasks, principles and methodological approaches to the future social workers’ training for a professional mobility. The technological block combines a content provision of educational disciplines, technologies, methods and forms of the training. The evaluation-productive block presents components, criteria, levels and indicators of the future social workers’ readiness for a professional mobility. In the author’s opinion, expanding the content of each block in training on a professional mobility will substantially enrich and refine the content of the future social workers’ training. Moreover, disclosing the content of the experimental work on the future social workers’ training for a professional mobility will improve the quality of their training under modern conditions. Basing onto the results of the pedagogical experiment formative stage, the author has determined that the implementation of the author’s pedagogical system of the future social workers’ training for a professional mobility during the educational process at higher education institutions is effective, as the positive dynamics in the level of students’ readiness for a professional mobility was revealed according to designed indicators, levels, components. The analysis of the results of the pedagogical experiment has also proved a high reliability of the received quantitative data.
- ДокументПрофесійне вигорання соціальних працівників(Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки, 2020) Рідкодубська Г. А.У статті розглядаються основні підходи до поняття «професійне вигоряння» й аналізуються дані емпіричного дослідження, які проводилися в м. Хмельницькому із соціальними працівниками з метою виявлення в них симптомів «професійного вигорання». Аналіз наукових джерел доводить, що синдрому «професійного вигорання» присвячено велику кількість досліджень як вітчизняних, так й іноземних науковців. У працях аналізуються структурні елементи походження та прояви синдрому, основні його компоненти. Однак нині актуальною та невизначеною залишається відсутність системи роботи з професійним вигоранням соціальних працівників. Лише з 2001 р. синдром «професійного вигоряння» ВООЗ визнала як проблему. Проаналізовано основні симптоми «професійного вигорання» та систематизовано причини появи цього негативного явища. Аналізуються результати експериментальних досліджень, які проводилися в м. Хмельницькому із соціальними працівниками. Емпіричне дослідження проводилося з використанням таких методик: «Оцінювання професійного стресу» (опитувальник К. Вайсмана), «Професійне вигоряння» (опитувальник Н. Водопьянова) і методики діагностики емоційного вигоряння (автор В. Бойко). Результати доводять актуальність і доречність виконаної роботи. На першому місці в респондентів виявлено емоційне вигорання, редукція знаходиться на другому місці в проявах «професійного вигорання» соціальних працівників, на третьому місці – деперсоналізація. Автор пропонує методичні рекомендації щодо зниження ризику появи «професійного вигорання» та мінімізації симптомів цієї проблеми. Пропонуються такі форми роботи для подолання «професійного вигорання» соціальних працівників: включення елементів тим-білдингу в професійну діяльність соціальних працівників, проведення психологічних майстер-класів із розвитку професійної мобільності, індивідуальна, групова робота з психологом, коучем із розвитку стресостійкості, включення різного роду завдань з організації життєвого простору, тайм-менеджменту та швидкого перелаштування з одного виду діяльності на інший, постійне підвищення рівня професійної кваліфікації, самоосвіта.
- ДокументПРОФІЛАКТИКА СОЦІАЛЬНОГО СИРІТСТВА(Соціальна педагогіка, 2023) Рідкодубська Г. А.Соціальне сирітство – одна з невирішених проблем українського суспільства. Війна, нестабіль- на соціально-економічна, політична ситу- ація призводять до збільшення кількості сімей з тим чи тим рівнем соціально- економічної чи структурної дезорганізації. Саме тому обґрунтування шляхів профі- лактики соціального сирітства, умов його вдосконалення в сучасній Україні є акту- альною проблемою сьогодення, яка по- требує негайного розв’язання.
- ДокументПрофілактика соціального сирітства(Education and pedagogical sciences, 2023) Рідкодубська Г. А.Соціальне сирітство – одна з невирішених проблем українського суспільства. Війна, нестабіль- на соціально-економічна, політична ситу- ація призводять до збільшення кількості сімей з тим чи тим рівнем соціально- економічної чи структурної дезорганізації. Саме тому обґрунтування шляхів профі- лактики соціального сирітства, умов його вдосконалення в сучасній Україні є акту- альною проблемою сьогодення, яка по- требує негайного розв’язання.
- ДокументПідготовка майбутніх працівників соціальної сфери до професійної мобільності під час вивчення дисципліни "соціальна робота з різними групами клієнтів"(Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Педагогіка, психологія, філософія, 2018) Рідкодубська Г. А.Проаналізовано питання підготовки до професійної мобільності майбутніх фахівців соціальної сфери в рамках вивчення навчальної дисципліни «Соціальної роботи з різними групами клієнтів». Узагальнення і систематизація наукових досліджень в галузі соціальної роботи дозволили визначити зміст підготовки майбутніх працівників соціальної сфери до професійної мобільності.