Логотип репозиторію
  • English
  • Українська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
Логотип репозиторію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Українська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Сторожук Ірина Петрівна"

Зараз показуємо 1 - 20 з 28
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Адміністративно-правова протидія міграційним правопорушенням
    (Південноукраїнський правничий часопис, 2020) Сторожук Ірина Петрівна
    Метою цієї наукової статті є визначення особливостей адміністративно-правового регулювання протидії міграційним правопорушенням. Актуальність дослідження викликана тим, що відносини у міграційній сфері тривалий час перебувають під впливом динамічних змін та потребують свого теоретичного осмислення в контексті визначення організаційно правових основ забезпечення зваженої міграційної політики та протидії наявним міграційним загрозам. Акцент на з’ясуванні адміністративно-правового аспекту протидії нелегальній міграції в практиці державних органів зумовлений універсальністю адміністративного права, дія якого поширюється на відносини державного управління у сфері міграції та при кордонної безпеки. Сформована нормативно-правова база з питань міграції має забезпечити діючий механізм протидії нелегальній міграції, а також відповідальності за порушення у цій сфері. За змістом зазначених нормативно-правових актів видно, що вони вирізняють проблему нелегальної імміграції серед інших міграційних правопорушень, передбачають протидію та профілактику цього явища, проте мають суттєвий недолік – це відсутність нормативно визначеного переліку міграційних правопорушень. Сучасний стан міграційного законодавства демонструє динамічні зміни в підходах у визначенні міграційних негараздів та способів їх подолання. Слід визнати зростання можливих протиправних проявів у міграційній сфері, що розглядається як елемент адміністративно-правової протидії. Але повне і остаточне розв’язання такої проблеми залежить від цілого комплексу правових, організаційних і фінансових питань, які вирішуються надто повільно. У перспективі важливим буде застосування комплексного підходу, пов’язаного з опрацюванням систематизованого нормативного документа у сфері міграції, який, можливо, охоплюватиме регулятивні, організаційно правові та правоохоронні норми.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Адміністративно-правова протидія міграційним правопорушенням
    (Південноукраїнський правничий часопис, 2020) Сторожук Ірина Петрівна
    Метою цієї наукової статті є визначення особливостей адміністративно-правового регулювання протидії міграційним правопорушенням. Актуальність дослідження викликана тим, що відносини у міграційній сфері тривалий час перебувають під впливом динамічних змін та потребують свого теоретичного осмислення в контексті визначення організаційно правових основ забезпечення зваженої міграційної політики та протидії наявним міграційним загрозам. Акцент на з’ясуванні адміністративно-правового аспекту протидії нелегальній міграції в практиці державних органів зумовлений універсальністю адміністративного права, дія якого поширюється на відносини державного управління у сфері міграції та прикордонної безпеки. Сформована нормативно-правова база з питань міграції має забезпечити діючий механізм протидії нелегальній міграції, а також відповідальності за порушення у цій сфері. За змістом зазначених нормативно-правових актів видно, що вони вирізняють проблему нелегальної імміграції серед інших міграційних правопорушень, передбачають протидію та профілактику цього явища, проте мають суттєвий недолік – це відсутність нормативно визначеного переліку міграційних правопорушень. Сучасний стан міграційного законодавства демонструє динамічні зміни в підходах у визначенні міграційних негараздів та способів їх подолання. Слід визнати зростання можливих протиправних проявів у міграційній сфері, що розглядається як елемент адміністративно-правової протидії. Але повне і остаточне розв’язання такої проблеми залежить від цілого комплексу правових, організаційних і фінансових питань, які вирішуються надто повільно. У перспективі важливим буде застосування комплексного підходу, пов’язаного з опрацюванням систематизованого нормативного документа у сфері міграції, який, можливо, охоплюватиме регулятивні, організаційно правові та правоохоронні норми
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Визначення місця банківського права в системі права
    (Університетські наукові записки, 2010) Сторожук Ірина Петрівна
    Аналізується місце банківського права в загальній системі права України, розглядаються різні підходи щодо цього питання, доводиться, що банківське право є комплексною галуззю права.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Використання бюджетних коштів через систему публічних закупівель в Україні: виклики та перспективи
    (Український політико-правовий дискурс, 2025) Сторожук Ірина Петрівна
    У статті аналізується система державних закупівель в Україні, зокрема через електронний майданчик ProZorro. Досліджено проблеми, що знижують ефективність системи, зокрема надмірне використання неконкурентних процедур, що створює можливості для зловживань та неефективного використання бюджетних коштів. Особливу увагу приділено труднощам моніторингу та контролю за виконанням контрактів на місцевому рівні. У документі також розглядаються виклики, з якими стикається система закупівель у контексті війни та реконструкції країни, зокрема необхідність швидкого реагування на надзвичайні потреби без проведення відкритих тендерів. Це дозволяє швидко проводити закупівлі, але водночас створює ризики порушень і зловживань. Пропонується низка напрямків для вдосконалення, зокрема перегляд порогів використання електронних процедур, посилення контролю за корупційними ризиками, запровадження нецінових критеріїв закупівель, адаптація системи до нових економічних реалій. Також розглядаються проблеми, пов’язані з недостатнім контролем на місцевому рівні, де часто виникають труднощі з моніторингом та контролем за виконанням контрактів. Особливо важливим аспектом є аналіз нових викликів, які постали перед системою закупівель у воєнний час, коли виникає потреба оперативно реагувати на нагальні потреби без проведення відкритих торгів, що дозволяє швидко проводити закупівлі, але водночас підвищує ризики корупції та зловживань. У роботі запропоновано комплексний підхід до вирішення цих проблем, зокрема удосконалення нормативно-правової бази, перегляд критеріїв відбору переможців закупівель, розширення використання нецінових параметрів оцінки постачальників, що дозволить підвищити ефективність закупівель та забезпечити кращу якість закупівель товарів і послуг. Зазначається, що реформування нормативно-правової бази та вдосконалення механізмів контролю є критично важливими для забезпечення ефективного та справедливого використання бюджетних ресурсів, зокрема в умовах післявоєнного відновлення країни
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Державна податкова політика як теоретико-правова категорія
    (Юридичний науковий електронний журнал, 2018) Сторожук Ірина Петрівна
    У статті проводиться аналіз теоретичних засад податкової політики через наукові концепції та теоретичні погляди щодо здійснення державою податкової політики; визначення місця податкової політики в загальнодержавній політиці; визначення цілей, завдань та принципів податкової політики як окремого виду державної політики.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    До питання структурування категорії «інформаційне правопорушення»
    (Юридичний науковий електронний журнал, 2020) Сторожук Ірина Петрівна
    Інформаційні правопорушення як цілісний правовий інститут не може бути охоплене однією самостійною галуззю права. Наявність інформаційного права також не розв’язує проблеми, бо це комплексна галузь права, й власного виду відповідальності вона не має. Інформаційні правопорушення як окремий міжгалузевий вид правопорушень охоплює всі протиправні діяння у сфері обігу інформації, за які передбачено кримінальну, адміністративну, цивільну чи дисциплінарну відповідальність. Підставою для виникнення адміністративної відповідальності в інформаційній сфері є порушення норм адміністративного права у сфері обігу інформації. Досліджуючи це питання, більшість учених використовують дефініцію «інформаційне правопорушення», «інформаційний делікт» або «правопорушення в інформаційній сфері». Використання цих термінів обґрунтовано вірне, однак лише коли йдеться про юридичну відповідальність в інформаційній сфері й немає акценту на природі правопорушення. Законодавчо закріплена дефініція «інформаційне правопорушення» дала б можливість виділити й законодавчо сформулювати відповідно до рівня суспільної небезпеки два видові поняття: інформаційний злочин та інформаційний проступок. На противагу категорії «інформаційний злочин», що є простою, односкладовою категорією, категорія «інформаційний проступок» є категорією складною, бо містить проступки в інформаційній сфері, що є царинами адміністративного, фінансового, цивільного, трудового й інших галузей права. В адміністративному праві можливе застосування термінів «адміністративно-інформаційне правопорушення» чи «адміністративне правопорушення в інформаційній сфері». Хоча коректнішим буде застосування терміну «адміністративно-інформаційний проступок»
  • Ескіз недоступний
    Документ
    До питання структурування категорії «інформаційне правопорушення»
    (Юридичний науковий електронний журнал, 2020) Сторожук Ірина Петрівна
    Інформаційні правопорушення як цілісний правовий інститут не може бути охоплене однією самостійною галуззю права. Наявність інформаційного права також не розв’язує проблеми, бо це комплексна галузь права, й власного виду відповідальності вона не має. Інформаційні правопорушення як окремий міжгалузевий вид правопорушень охоплює всі протиправні діяння у сфері обігу інформації, за які передбачено кримінальну, адміністративну, цивільну чи дисциплінарну відповідальність. Підставою для виникнення адміністративної відповідальності в інформаційній сфері є порушення норм адміністративного права у сфері обігу інформації. Досліджуючи це питання, більшість учених використовують дефініцію «інформаційне правопорушення», «інформаційний делікт» або «правопорушення в інформаційній сфері». Використання цих термінів обґрунтовано вірне, однак лише коли йдеться про юридичну відповідальність в інформаційній сфері й немає акценту на природі правопорушення. Законодавчо закріплена дефініція «інформаційне правопорушення» дала б можливість виділити й законодавчо сформулювати відповідно до рівня суспільної небезпеки два видові поняття: інформаційний злочин та інформаційний проступок. На противагу категорії «інформаційний злочин», що є простою, односкладовою категорією, категорія «інформаційний проступок» є категорією складною, бо містить проступки в інформаційній сфері, що є царинами адміністративного, фінансового, цивільного, трудового й інших галузей права. В адміністративному праві можливе застосування термінів «адміністративно-інформаційне правопорушення» чи «адміністративне правопорушення в інформаційній сфері». Хоча коректнішим буде застосування терміну «адміністративно-інформаційний проступок».
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Загальні принципи місцевого управління : їх характер та види
    (Університетські наукові записки, 2011) Сторожук Ірина Петрівна
    Аналізуються поняття та характеристика загальних принципів місцевого управління. Досліджуються гаранті реалізації загальних принципів місцевого управління. Розглядаються необхідні зміни в законодавстві відносно ефективної реалізації загальних принципів місцевого управління.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Механізми фінансової відповідальності місцевих рад у децентралізованій системі управління
    (ПРАВО.UA, 2025) Сторожук Ірина Петрівна
    Досліджено механізми фінансової відповідальності місцевих рад у контексті децентралізованої системи управління в Україні. Розглянуто основні форми та підстави притягнення органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб до фінансової відповідальності. Виокремлено низку проблемних аспектів у реалізації наглядових функцій, а також сформульовано пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правової бази та управлінських процедур. Обґрунтовано доцільність впровадження ризик-орієнтованого підходу до аудиту місцевих бюджетів.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Нормативно-правове регулювання публічних закупівель в медичній галузі
    (Економіка. Фінанси. Право, 2025) Сторожук Ірина Петрівна
    У статті досліджено особливості функціонування системи публічних закупівель у медичній галузі України. Проаналізовано сучасне нормативно-правове регулювання, зокрема зміни, внесені до Закону України «Про публічні закупівлі», та акти Кабінету Міністрів України, які спрямовано на забезпечення оперативності, гнучкості й адаптивності закупівель у період дії правового режиму воєнного стану. Медичні закупівлі мають свою специфіку, що зумовлює потребу в додатковому регулюванні, зокрема через підзаконні акти Міністерства охорони здоров’я, механізми централізованих закупівель, міжнародну співпрацю та електронні платформи. Окрему увагу приділено діяльності електронної системи закупівель ProZorro та її спеціалізованої підсистеми, яка відіграє ключову роль у забезпеченні прозорості та ефективності медичних закупівель.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Організаційно-правове забезпечення принципів місцевого управління
    (2010) Сторожук Ірина Петрівна
    У дисертації розкрито зміст та правову природу місцевого управління як інституту публічної влади. Здійснено узагальнену характеристику окремих складових місцевого управління. Сформульовано поняття принципів функціонування системи місцевого управління. Розроблено класифікацію принципів місцевого управління. Досліджено як загальний (сукупний) прояв цілісної системи принципів місцевого управління так і специфічний прояв окремих груп принципів місцевого управління (організації місцевого управління та діяльності органів місцевого управління). Детально проаналізовано теоретичні основи, практику застосування та законодавчу регламентацію найбільш вирішальних принципів місцевого управління: системності, територіальності, оптимального поєднання централізації та децентралізації, диференціації та інтеграції компетенцій органів місцевого управління, принципу делегування та оптимальної взаємодії в діяльності органів місцевого управління. Запропоновано ряд заходів щодо вдосконалення законодавства у сфері місцевого управління, у тому числі шляхом прийняття змін до чинного законодавства України.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Організаційно-правове забезпечення принципів місцевого управління
    (2010) Сторожук Ірина Петрівна
    У дисертації розкрито зміст та правову природу місцевого управління як інституту публічної влади. Здійснено узагальнену характеристику окремих складових місцевого управління. Сформульовано поняття принципів функціонування системи місцевого управління. Розроблено класифікацію принципів місцевого управління. Досліджено як загальний (сукупний) прояв цілісної системи принципів місцевого управління так і специфічний прояв окремих груп принципів місцевого управління (організації місцевого управління та діяльності органів місцевого управління). Детально проаналізовано теоретичні основи, практику застосування та законодавчу регламентацію найбільш вирішальних принципів місцевого управління: системності, територіальності, оптимального поєднання централізації та децентралізації, диференціації та інтеграції компетенцій органів місцевого управління, принципу делегування та оптимальної взаємодії в діяльності органів місцевого управління. Запропоновано ряд заходів щодо вдосконалення законодавства у сфері місцевого управління, у тому числі шляхом прийняття змін до чинного законодавства України.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Основи місцевого управління
    (Вісник Хмельницького інституту регіонального управління та права, 2002) Сторожук Ірина Петрівна
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Поняття та система місцевого управління
    (Університетські наукові записки, 2011) Сторожук Ірина Петрівна
    Аналізується поняття місцевого управління в загальній теорії управління. Розглядаються складові цього поняття. Досліджуються ознаки публічної влади та ї складових на місцевому рівні, а саме місцевих органів державного управління та органів місцевого самоврядування. Результатом дослідження є виділення поняття та ознак місцевого управління.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Правова природа поняття «інформаційні права» та його значення
    (Підприємництво, господарство і право, 2020) Сторожук Ірина Петрівна; Кізляр Валентина Бшарівна
    Стаття присвячена аналізу суті конституційної категорії «інформаційні права». Більшість досліджень стосовно інформаційних конституційних прав присвячені лише праву на інформацію як конституційне право громадянина та право на доступ до публічної інформації, залишаючи поза увагою норми, що визначають функції держави чи компетенцію публічних органів держави у сфері обігу інформації. Вважаємо, що до конституційних основ інформаційного законодавства потрібно віднести також права й свободи людини та громадянина як у сфері обміну інформації, так і компетенції окремих органів щодо забезпечення інформаційних прав, а також їх захист. Інформаційні права – це конституційні права й свободи людини в різних сферах, на які значною мірою впливає розвиток інформаційно-комунікаційних технологій в інформаційному суспільстві. Якщо розглядати термін «інформаційні права» з точки зору конституційного закріплення, то складовими його будуть як саме право на інформацію, так і низка прав, свобод людини й громадянина, об’єктом яких є інформація, інформаційні ресурси, інформаційні послуги та інше. Отже, інформаційні права можна умовно поділити на основне право, об’єктом якого є безпосередньо інформація, тобто право на інформацію, і дотичні – це права, реалізація яких пов’язана з інформаційною складовою. До дотичних відносимо право на таємницю листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції, право на свободу світогляду й віросповідання та інші. Хоча цифрові права (як доступ до Інтернету) офіційно не визнанні як права людини, але їх треба розглядати як умову для реалізації права на свободу думки й слова, на вільне висловлення своїх поглядів і переконань. Поняття «цифрові права» можна визначити як фундаментальні права людини, перенесені у віртуальний простір Інтернету. Після визнання цифрових прав і свобод людини конституційним правом вони посідатимуть міс це серед основних інформаційних прав, тому що їхнім об’єктом також безпосередньо є інформація, тільки у віртуальній сфері.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Правова природа поняття «інформаційні права» та його значення
    (Підприємництво, господарство і право, 2020) Сторожук Ірина Петрівна; Кізляр Валентина
    Стаття присвячена аналізу суті конституційної категорії «інформаційні права». Більшість досліджень стосовно інформаційних конституційних прав присвячені лише праву на інформацію як конституційне право громадянина та право на доступ до публічної інформації, залишаючи поза увагою норми, що визначають функції держави чи компетенцію публічних органів держави у сфері обігу інформації. Вважаємо, що до конституційних основ інформаційного законодавства потрібно віднести також права й свободи людини та громадянина як у сфері обміну інформації, так і компетенції окремих органів щодо забезпечення інформаційних прав, а також їх захист. Інформаційні права – це конституційні права й свободи людини в різних сферах, на які значною мірою впливає розвиток інформаційно-комунікаційних технологій в інформаційному суспільстві. Якщо розглядати термін «інформаційні права» з точки зору конституційного закріплення, то складовими його будуть як саме право на інформацію, так і низка прав, свобод людини й громадянина, об’єктом яких є інформація, інформаційні ресурси, інформаційні послуги та інше. Отже, інформаційні права можна умовно поділити на основне право, об’єктом якого є безпосередньо інформація, тобто право на інформацію, і дотичні – це права, реалізація яких пов’язана з інформаційною складовою. До дотичних відносимо право на таємницю листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції, право на свободу світогляду й віросповідання та інші. Хоча цифрові права (як доступ до Інтернету) офіційно не визнанні як права людини, але їх треба розглядати як умову для реалізації права на свободу думки й слова, на вільне висловлення своїх поглядів і переконань. Поняття «цифрові права» можна визначити як фундаментальні права людини, перенесені у віртуальний простір Інтернету. Після визнання цифрових прав і свобод людини конституційним правом вони посідатимуть місце серед основних інформаційних прав, тому що їхнім об’єктом також безпосередньо є інформація, тільки у віртуальній сфері.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Правове регулювання функціонування ІТ-компаній у здійсненні податкового контролю (вітчизняний та зарубіжний досвід)
    (Економіка, фінанси, право, 2023) Сторожук Ірина Петрівна; Бригінець Олександр Олексійович
    У статті досліджено особливості оподаткування послуг ІТ-технологій в Україні. Впровадження цифрових технологій у сферу оподаткування сьогодні зумовлене необхідністю спрощення процесу оброблення податкової інформації, зменшення корупції, необхідність підвищення якості послуг, підвищення якості планування та прогнозування розвитку фіскальної системи та національної економіки в цілому. Податкова політика цифровізації ще довго залишатиметься у центрі її глобальної дискусії стосовно того, чи зміняться міжнародні правила оподаткування або все ж залишаться незмінними у середовищі, що дедалі більше змінюється.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Правові аспекти процедури ліквідації збанкрутілих комерційних банків
    (Університетські наукові записки, 2012) Сторожук Ірина Петрівна
    Аналізуються поняття та характеристика процесу ліквідації неплатоспроможних комерційних банків у світлі прийняття Закону “Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" та зміни органу щодо виведення неплатоспроможного банку з ринку та здійснення процедури ліквідації банку.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Правові основи запровадження інформаційно-іноваційних технологій в сфері медичного обслуговування
    (Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Право»., 2024) Сторожук Ірина Петрівна
    У статті розглянуті правові аспекти запровадження інформаційно-інноваційних технологій у сфері медичного обслуговування та актуальність застосування інформаційних технологій у сфері медичного обслуговування. Використання нових інформаційно-інноваційних технологій забезпечить об’єктивність даних, сприятиме ефективності надання послуг та підвищить ефективність передачі інформації. Впровадження інформаційно-інноваційних технологій включає три основні етапи: отримання первинної інформації (знань і технічних навичок) про технології, організація впровадження технології з вирішенням матеріально-технічних, юридичних, фінансових і кадрових питань надання послуг, а далі після реалізації – підтримка організаційних заходів з урахуванням запровадженої технології. Проаналізовано термін «медична послуга», що вперше визначено в законі. Розкрито доцільність використання новітніх технологій в медичній сфері, до них відносяться: нанотехнології, біомедичні дослідження в поєднанні з математичним і комп’ютерним моделюванням, мікроаналіз біологічних рідин і тканин, створення штучних органів і тканин. Основними сферами застосування сучасних інформаційних технологій є: медична інформаційна система, телемедицина, медична діагностика, експертні системи, медичне обладнання та комп’ютерні системи, інноваційні технології в лікувальному процесі, наукові дослідження в медицині., описано методи використання новітніх технологій у процесі організації, а саме: використання інтерактивних технологій, спеціальних програмних засобів та вебсерверів, електронних платформ, створення електронної бази та інше. Досліджено та охарактеризовано можливості інноваційних технологій в Законі «Про охорону здоров’я» від 19.11.1992 № 2801-ХІІ та інших законах, нормативно-правових актах які регулюють суспільні відносини у сфері охорони здоров’я, розглянуто правові аспекти запровадження інформаційно-інноваційних технологій в Законі № 2807-IX від 01.12.2022 Про Національну програму інформатизації. Описано використання законів на провадження інноваційної діяльності в медичній сфері.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Принцип делегування повноважень у місцевому управлінні
    (Університетські наукові записки, 2005) Сторожук Ірина Петрівна
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • footer.link.feedback