Перегляд за Автор "Хитра Олена Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВплив асиметрії соціально-трудових відносин на рівень соціального і кадрового синергізму(2023-02-07) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті обґрунтована логіка виникнення у системі соціально-трудових відносин численних асиметрій під впливом перманентних флуктуаційних коливань, що спостерігаються на ринку праці насамперед у зв’язку з різноспрямованістю дій його суб’єктів – найманих працівників і роботодавців, розмаїттям їхніх мотивів поведінки та уявлень про власні вигоди і ризики. Означені асиметрії порушують відносну рівновагу в системі і неминуче підштовхують її до “точки біфуркації”, в якій, зокрема, з’являються форми нестандартної зайнятості, нетипові моделі організації робочого часу, інноваційні підходи до залучення та мотивування персоналу на підприємствах. Асиметрія соціально-трудових відносин асоціюється з дисбалансом інтересів їхніх учасників, підвищенням рівня безробіття в окремих сегментах ринку, конфліктними ситуаціями на підприємствах, наростанням соціальної напруги у суспільстві. Відповідно, в такі моменти знижується рівень синергетичності системи – здатності генерувати ефект примноження економічних і соціальних вигод завдяки узгодженості дій окремих елементів.
- ДокументЕфективний тайм-менеджмент як невід’ємна складова системи управління персоналом підприємства(2019-11-04) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті виконано порівняльний аналіз існуючих підходів та запропоновано авторське тлумачення змісту поняття “тайм-менеджмент”. Розглянуто передумови та базові принципи впровадження технологій тайм-менеджменту до системи управління персоналом підприємства, у тому числі до процесів командотворення. Досліджено зв’язок тайм-менеджменту з іншими аспектами управлінської діяльності. Встановлена специфіка застосування технологій соціального, корпоративного та індивідуального (у тому числі професійного) тайм-менеджменту. Доведена доцільність впровадження складових тайм-менеджменту на стратегічному, тактичному та операційному рівнях прийняття управлінських рішень. Для пояснення ролі часу в успішності досягнення економічних цілей суспільства, окремих підприємств та особистих цілей індивідів використано поняття нелінійності розвитку складних систем.
- ДокументЗастосування технології даунсайзингу для реалізації стратегії управління персоналом підприємства(2020-08-05) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті розглянута специфіка розробки стратегії управління персоналом в аспекті оптимізації чисельності працівників у кризових умовах. У процесі управління вивільненням персоналу запропоновано застосовувати технологію даунсайзингу, що передбачає зменшення виробничих потужностей підприємства відповідно до потреб і ринкових можливостей та, відповідно, оптимізацію чисельності працівників з досягненням економії на витратах. Проаналізовано основні підходи до розуміння змісту поняття “даунсайзинг”, що дозволило з’ясувати переваги і можливі ризики застосування відповідної технології у роботі з персоналом. На основі узагальнення зарубіжного досвіду визначені альтернативи даунсайзингу, що дозволяють пом’якшити процедуру скорочення та уникнути погіршення соціально-психологічного клімату в колективі. Обґрунтовано доцільність поєднання даунсайзингу з технологіями запозиченої праці, зокрема аутстафінгом, лізингом персоналу, підбором тимчасового персоналу, а також програмою аутплейсменту. Розроблена структурно-логічна схема застосування даунсайзингу в антикризовій стратегії управління персоналом
- ДокументМенеджмент гостинності як передумова ефективного розвитку туризму в Україні(2021-11-05) Хитра Олена ВолодимирівнаГостинність трактується як складний економічний, соціальний, культурний, психологічний феномен, вплив якого на розвиток індустрії туризму обумовлює ефект синергії від поєднання туристичних ресурсів та якості обслуговування. Менеджмент гостинності являє собою багаторівневу динамічну систему управління процесом надання послуг туристам і рекреантам, що базується передусім на принципах гуманізму, толерантності, персоніфікованості продукту гостинності, поваги до культурного розмаїття, пріоритетності задоволення потреб людини в якісному відпочинку, відновленні фізичних і духовних сил, культурному саморозвитку. Системоформуючим компонентом сфери гостинності є механізм управління поведінкою споживача, що забезпечує оптимальну збалансованість попиту і пропозиції на ринку послуг гостинності. Серед ключових напрямів розвитку менеджменту гостинності виділено формування раціональної організаційної структури, впровадження елементів бренд-менеджменту, удосконалення засобів маркетингу гостинності і підтримку гуманістично орієнтованої корпоративної культури
- ДокументМотиви трудової поведінки працівників як точки біфуркації на шляху підвищення продуктивності праці(2020-08-07) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті обґрунтована доцільність застосування методологічних положень синергетики для пояснення обумовленості трудової поведінки працівників ступенем узгодженості внутрішніх мотиваційних установок і зовнішніх стимулів до підвищення продуктивності праці. Збіг мотивів і стимулів у кожного окремо взятого працівника трактується як передумова досягнення ефекту синергізму, що дозволяє суттєво підвищити продуктивність праці з мінімальними затратами зусиль з боку працівника і фінансових коштів підприємства. Різноспрямовані цілі, інтереси, потреби і мотиви працівників розглядаються як флуктуації, що можуть обумовити суттєве відхилення від стратегічної мети підприємства і “запустити” механізм самоорганізації. У синергетичному контексті стимулювання праці характеризується як “м’яке” управління трудовою поведінкою, покликане створити умови для якнайповнішої реалізації внутрішнього трудового потенціалу працівника в умовах конкретної трудової ситуації
- ДокументОсобливості застосування менеджменту вражень у туристичному бізнесі(2021-09-04) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті розглядаються базові положення економіки вражень, що виникла під впливом зміни системи цінностей у постіндустріальному суспільстві, трансформації вільного часу людини та її прагнення до позитивних емоцій, комфорту, задоволення. Доведено, що туристичний продукт характеризується усіма суттєвими передумовами для того, щоб трансформуватися у незабутні враження від подорожі та супутніх послуг сфери гостинності. Ознаками економіки вражень є висока чутливість до потреб, інтересів, переживань, емоцій споживачів, орієнтація на унікальність (ексклюзивність) товарної пропозиції, безпосередній зв’язок з інформаційно-культурним, комунікативним середовищем життєдіяльності людини, поєднання проявів емоційності та раціональності у поведінці суб’єктів ринкового обміну. В умовах економіки вражень у зв’язку з відносною ірраціональністю споживчої поведінки відбувається самовільне і водночас кероване формування мереж споживачів на засадах “масової персоналізації” та синергетичності “колективного споживчого враження”, яке може непередбачуваним чином вплинути на імідж туристичного підприємства. В таких умовах виникає закономірна потреба формування на туристичних підприємствах особливої системи – менеджменту вражень, що означає цілеспрямований управлінський вплив на поведінку споживачів туристичних послуг на основі детального дослідження їх інтересів, мотивів, установок, бажань та емоційних станів. Особливу роль у менеджменті вражень відіграє формування у співробітників емоційної компетентності, що означає здатність здійснювати оптимальну координацію між емоціями і цілеспрямованою поведінкою, приймати обґрунтовані рішення на підставі обробки внутрішньої і зовнішньої емоційної інформації. До специфічних прийомів менеджменту вражень віднесено цифровий інструментарій маркетингових комунікацій, емоційного маркетингу, маркетингу взаємовідносин та івент-маркетингу, клієнтоорієнтованого сервісу, туристичного брендингу, а також тотального менеджменту якості. У результаті впровадження менеджменту вражень очікується, з одного боку, підвищення конкурентоспроможності туристичного бренду, а з іншого – підвищення якості життя населення внаслідок успішного розвитку туризму.
- ДокументПерспективи досягнення синергетичності суспільства в умовах соціально орієнтованої ринкової економіки(2020-11-05) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті обґрунтована доцільність застосування синергетичної методології для пояснення логіки становлення, основних ознак і цілей соціальної економіки. Запропоноване авторське тлумачення терміна “синергетичність соціальної економіки”. Охарактеризовані функції соціальної інфраструктури як необхідного зовнішнього середовища для процесів соціальної самоорганізації. Проаналізована роль соціальних стандартів як параметрів порядку в системі соціально орієнтованої ринкової економіки. Обґрунтована роль соціального захисту в попередженні флуктуацій, породжених соціальними ризиками і проблемами надмірної соціальної диференціації в суспільстві. Розглянуто синергетичний контекст впровадження заходів соціального страхування, що є проявом здатності соціальної спільноти до самоорганізації, самозбереження і самозабезпечення. Доведена потреба у становленні і розвитку гетерогенного середнього класу, який виконує роль соціального медіатора, демонструє інноваційну поведінку і є гарантом соціальної стабільності
- ДокументПрофесійний добір персоналу на підприємствах індустрії гостинності з використанням сучасних рекрутингових технологій(2023-05-04) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті охарактеризована специфіка здійснення професійного добору персоналу на підприємствах індустрії гостинності з урахуванням особливих вимог до працівників, які забезпечують задоволення туристично-рекреаційних потреб сучасної людини. Досліджені основні елементи й принципи системного підходу до підбору і відбору персоналу, встановлені взаємозв’язки професійного добору з іншими функціями управління персоналом в індустрії гостинності. Увага акцентується на тому, що професійний добір на підприємствах індустрії гостинності відбувається у контексті особливого соціокультурного середовища, під впливом філософії гостинності і передбачає оцінювання емоційного інтелекту кандидатів, їх комунікаційної, часової та конфліктної компетентності. Обґрунтована точка зору, що процес професійного добору може стати більш гнучким та ефективним завдяки використанню рекрутингових технологій, що поширюються у цифровому середовищі ринку праці. Доведена доцільність формування бази рекрутерської інформації та складання профілю посади; наведені показники, за якими можна оцінювати ефективність наймання персоналу.
- ДокументРоль тайм-менеджменту в підвищенні ефективності управління туристичним підприємством як суб’єктом індустрії гостинності(2022-07-03) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті запропонована авторська інтерпретація тайм-менеджменту та обґрунтовано його зв’язок з іншими складовими самоменеджменту, менеджменту гостинності і загальної системи управління туристичним підприємством. Розглянуто специфічні риси туристичного бізнес-середовища, що висувають підвищені вимоги до використання часового ресурсу. Охарактеризовані базові принципи застосування технологій індивідуального, корпоративного і соціального тайм-менеджменту в індустрії гостинності. Обґрунтована доцільність формування у працівників туристичного підприємства часової компетентності, що забезпечить успішну адаптацію людського чинника до просторово-часового континууму, в якому здійснюється купівля-продаж послуг гостинності. Виконана систематизація основних методів тайм-менеджменту за характером виконуваних управлінських завдань та розроблений алгоритм дій щодо формування оптимальної стратегії тайм-менеджменту. Наведене авторське визначення терміна «стратегія тайм-менеджменту туристичного підприємства»
- ДокументРоль інтеграційного синергізму в обґрунтуванні доцільності угод злиття /поглинання(2022-03-15) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті сформульоване авторське тлумачення поняття “інтеграційний синергізм”, а також сформована структурно-логічна модель інтеграційного процесу на засадах синергетики. Рішення про укладання угод злиття /поглинання пропонується вважати точкою біфуркації, проходження якої веде до кардинальної зміни структури економічної системи, показників її діяльності та характеру взаємодії з зовнішнім середовищем. У результаті біфуркаційного переходу система потрапляє у зону тяжіння певного атрактора – нової місії, стратегічної мети, корпоративних цінностей і стандартів діяльності. При укладанні угод злиття /поглинання необхідно передбачити можливість ефектів операційного і фінансового синергізму, а також ризик негативного синергізму, що пояснюється несумісністю у технологічній сфері, втратою гнучкості, високим рівнем конфліктності, асиметричністю вигод для учасників. Важливе значення для досягнення ефектів синергізму має забезпечення когерентності елементів системи – узгодженості комерційних інтересів, взаємодоповнюваності ресурсів, спільного бачення перспектив розвитку інтегрованої бізнес-структури
- ДокументСинергетична роль рекреаційних циклів у відтворенні людського капіталу та розвитку туристичної сфери в умовах соціально орієнтованої економіки(2021-05-13) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті обґрунтовується точка зору, що успішний розвиток туризму в країні є вагомою передумовою становлення соціально орієнтованої ринкової економіки та сприяє відтворенню людського капіталу. Обґрунтована роль рекреаційної діяльності та, відповідно, якісного задоволення рекреаційних потреб кожної людини у відтворенні людського капіталу. Доведена необхідність урізноманітнення рекреаційних занять в рекреаційних циклах, які на особистісному рівні формуються на засадах самоорганізації, а на суспільному рівні потребують виваженого управлінського впливу. Систему понять рекреаційної діяльності запропоновано доповнити терміном “рекреаційний тайм-менеджмент”, що у поєднанні з принципами рекреаційного районування забезпечить досягнення оптимальних просторово-часових показників рекреації. Обґрунтована синергія поєднання туризму і рекреації у контексті збільшення соціальних та економічних ефектів з одночасним зниженням рекреаційного навантаження на природний комплекс.
- ДокументСинергетичний контекст туристичного районування в умовах сталого розвитку туристичних дестинацій(2021-04-16) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті крізь призму теорії синергетики і самоорганізації досліджуються ключові аспекти туристичного районування як послідовного процесу просторового впорядкування інформації з метою відносного зниження хаотичності туристської поведінки. Туристичне районування асоціюється з виведенням туристичних систем різного ієрархічного рівня на найбільш виграшний атрактор, що, по суті, означає забезпечення руху до встановлених цілей розвитку туристичної галузі. Процес туристичного районування повинен орієнтуватися на цілі сталого розвитку та максимальне використання синергетичного потенціалу туристичної системи, під яким запропоновано розуміти здатність системи демонструвати стрибкоподібне зростання якості задоволення туристських і рекреаційних потреб в умовах найповнішого використання наявних природних і історико-культурних ресурсів, матеріально-технічних, організаційно-економічних, фінансово-інвестиційних, інтелектуальних та інших чинників розвитку туризму з одночасною реалізацією комерційних інтересів господарюючих суб’єктів та дотриманням природоохоронних норм
- ДокументСинергетичний потенціал розвитку туристично-рекреаційної соціо-еколого-економічної системи(2021-09-09) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті обґрунтовуються ознаки синергетичності туристично-рекреаційної системи, що пов’язана когерентними і коеволюційними взаємозв’язками з іншими галузями економіки, елементами суспільного життя, природним середовищем. Залежність цієї системи, з одного боку, від потреб людини, а з іншого – від рівня науково-технічного прогресу, тенденцій розвитку світового ринку, державного регулювання тощо, обумовлює численні флуктуації і велику кількість біфуркаційних гілок еволюції. Проходження через каскад точок біфуркації супроводжується якісними перетвореннями, які змінюють цикли рекреаційної діяльності, рекреаційну місткість та освоєність різних територій. Еволюція туристично-рекреаційних районів відбувається за принципами самоорганізації та синергетичної циклічності і супроводжується наростанням ентропії, для подолання якої пропонується застосовувати інструменти рекреаційного природокористування, збереження культурної самобутності народів і підвищення якості туристичного продукту
- ДокументСинергетичні ефекти кластеризації рекреаційно-туристичного бізнесу як передумова сталого регіонального розвитку(2022-12-06) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті розглянуті передумови кластеризації рекреаційно-туристичної сфери на рівні регіону з перспективами подальшої еволюції туристичного ринку в сучасну мережеву модель взаємодії суб’єктів означеної галузі. Охарактеризовані способи й етапи створення, обов’язкові елементи, ключові ознаки та принципи функціонування туристичного кластера. Обґрунтована точка зору, що структура туристичного кластера є гетерогенною, що сприяє виникненню ефектів емерджентності. Поєднання коопераційних зв’язків і конкурентних відносин між учасниками, добровільність участі в кластері та дотримання умов взаємовигідної співпраці і принципів сталого розвитку регіону дозволяють очікувати в результаті створення кластера ефекту синергії. За результатами досліджень розроблена структурно-логічна схема кластеризації рекреаційно-туристичного бізнесу, в якій окреслена логіка виникнення синергізму від мережевої взаємодії учасників туристичного ринку
- ДокументСинергетичні засади формування системи ефективного тайм-менеджменту на підприємстві(2019-09-05) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті розкривається зміст поняття “тайм-менеджмент”, аналізуються його переваги і недоліки з точки зору ефективності діяльності людини та досягнення цілей організації. Розроблена структурно-логічна модель застосування тайм-менеджменту на підприємстві. Вихідним положенням пропонується розглядати аксіологічне значення часу як обмеженого життєвого (з точки зору особистості) та економічного (з точки зору ефективності функціонування економічних систем) ресурсу. Відповідно, тайм-менеджмент поєднує як об’єктивні передумови (закон економії робочого часу), так і суб’єктивні чинники (задоволеність працівників графіком робочого часу). В об’єктивному контексті тайм-менеджмент запроваджується за допомогою функцій планування та організації робочого часу, мотивування працівників до заощадливого використання часу, контролю трудової дисципліни тощо. До суб’єктивних аспектів тайм-менеджменту віднесені базові принципи самоорганізації і самоменеджменту. Обґрунтована логіка появи нетипових моделей робочого часу, застосування яких дозволяє досягти балансу між вимогами індивідуалізації і синхронізації режимів робочого часу та отримати завдяки цьому ефект часового синергізму
- ДокументСинергія публічно-приватного партнерства як запорука ефективного функціонування рекреаційно-туристичної сфери у контексті сталого розвитку регіонів(2022-07-07) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті обґрунтована доцільність впровадження до рекреаційно-туристичної сфери проєктів публічно-приватного партнерства (ППП), що символізують об’єднання потенціалів публічного і приватного секторів на засадах синергізму і сталого розвитку регіонів. Розглянуті підходи до тлумачення змісту поняття “публічно-приватне партнерство у рекреаційно-туристичній сфері”, його основні моделі, відмінні риси, ієрархічні рівні та організаційні форми. Проаналізовані базові передумови та очікувані ефекти від впровадження ППП. Публічно-приватне партнерство трактується як “симбіотичний атрактор”, до якого “притягуються” траєкторії розвитку окремих учасників у результаті гармонізації їх ключових інтересів та визнання доцільності кооперації зусиль заради якнайкращого задоволення запитів споживачів туристичних послуг, поліпшення навколишнього середовища і підвищення економічного добробуту суспільства. За результатами дослідження розроблена модель виникнення ефектів синергії в рамках публічно-приватного партнерства у сфері рекреації й туризму.
- ДокументТуристичний брендинг в умовах економіки вражень(2022-07-05) Хитра Олена ВолодимирівнаУ статті обґрунтована важливість удосконалення туристичного брендингу в умовах глобалізації туристичної індустрії, посилення конкуренції на туристичних ринках та актуалізації потреби споживачів у яскравих туристичних враженнях. Охарактеризована специфіка відтворення переваг від застосування туристичного бренду за логічним ланцюжком “ефективна бренд-комунікація – кількість туристичних прибуттів – стійкий розвиток території – міжнародна конкурентоспроможність країни”. Важливим критерієм ефективності туристичного брендингу в умовах економіки вражень запропоновано вважати синергізм туристичного попиту і туристичної пропозиції, що визначається як когерентна погодженість, з одного боку, атрактивності туристичного продукту, що пропонується потенційним споживачам під певною торговою маркою, а з іншого боку – мотивів, інтересів, потреб та конкретних запитів рекреантів, що дозволяє їм сприйняти надану пропозицію як імпульс до подорожі у певну місцевість, що означатиме автоматичну відмову від альтернативних пропозицій у даний момент часу