ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ТА ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ТА СТРУКТУРНА МОДЕЛЬ

Ескіз недоступний
Дата
2025
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Вісник науки та освіти
Анотація
У статті розглядається практична складова професійної підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю Середня освіта (Історія) в контексті сучасних викликів та потреб Нової української школи. Акцент зроблено на значущості формування у майбутніх учителів історії здатності до ефективної педагогічної діяльності, що вимагає не лише ґрунтовних теоретичних знань, але й розвинених практичних умінь і навичок, сформованих у процесі реального або наближеного до реального освітнього середовища. Увагу приділено інтеграції теоретичної та практичної підготовки як ключовому чиннику професійного зростання майбутнього фахівця, а також необхідності перегляду традиційних підходів до організації освітнього процесу у закладах вищої педагогічної освіти. У межах дослідження окреслено основні напрями наукових пошуків, пов’язаних з професійною підготовкою педагогічних кадрів: загальні тенденції розвитку педагогічної освіти; особливості фахової підготовки вчителів історії; питання організації та змісту практичної підготовки у ЗВО. Окремо розглянуто роль педагогічної практики, симуляційного навчання, проєктної діяльності, роботи в інтегрованих міждисциплінарних середовищах як засобів забезпечення практичної складової підготовки вчителя історії.
Опис
На основі аналізу сучасних дослідницьких підходів і практичного досвіду визначено актуальні виклики, що стоять перед системою професійної підготовки вчителя історії, зокрема: необхідність адаптації до цифрового освітнього середовища, підвищення гнучкості освітніх програм, врахування потреб здобувачів освіти та роботодавців. Запропоновано перспективні напрями модернізації практичної складової освітніх програм, серед яких – розширення можливостей для педагогічного стажування, розвиток партнерства зі школами, упровадження наскрізних практикоорієнтованих курсів, цифрових платформ і освітніх симуляторів
Ключові слова
Бібліографічний опис