ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ТА ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ТА СТРУКТУРНА МОДЕЛЬ
Ескіз недоступний
Дата
2025
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Вісник науки та освіти
Анотація
У статті розглядається практична складова професійної
підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю Середня освіта
(Історія) в контексті сучасних викликів та потреб Нової української школи.
Акцент зроблено на значущості формування у майбутніх учителів історії
здатності до ефективної педагогічної діяльності, що вимагає не лише
ґрунтовних теоретичних знань, але й розвинених практичних умінь і
навичок, сформованих у процесі реального або наближеного до реального
освітнього середовища. Увагу приділено інтеграції теоретичної та
практичної підготовки як ключовому чиннику професійного зростання
майбутнього фахівця, а також необхідності перегляду традиційних підходів
до організації освітнього процесу у закладах вищої педагогічної освіти.
У межах дослідження окреслено основні напрями наукових пошуків,
пов’язаних з професійною підготовкою педагогічних кадрів: загальні
тенденції розвитку педагогічної освіти; особливості фахової підготовки
вчителів історії; питання організації та змісту практичної підготовки у ЗВО.
Окремо розглянуто роль педагогічної практики, симуляційного навчання,
проєктної діяльності, роботи в інтегрованих міждисциплінарних середовищах як засобів забезпечення практичної складової підготовки вчителя
історії.
Опис
На основі аналізу сучасних дослідницьких підходів і практичного
досвіду визначено актуальні виклики, що стоять перед системою професійної підготовки вчителя історії, зокрема: необхідність адаптації до цифрового освітнього середовища, підвищення гнучкості освітніх програм,
врахування потреб здобувачів освіти та роботодавців. Запропоновано
перспективні напрями модернізації практичної складової освітніх програм,
серед яких – розширення можливостей для педагогічного стажування,
розвиток партнерства зі школами, упровадження наскрізних практикоорієнтованих курсів, цифрових платформ і освітніх симуляторів