Перегляд за Автор "Токар Алла Миколаївна"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАдміністративний акт у системі інструментів публічного адміністрування: питання визначення та правової природи(Економіка. Фінанси. Право, 2024) Токар Алла Миколаївна; Гаврік Роман ОлександровичУ статті досліджено правову природу адміністративного акту в системі інструментів публічного адміністрування. Зазначено, що адміністративні акти – це індивідуальні правові акти та акти-дії органів публічної адміністрації, якими завершуються адміністративно-сервісні, адміністративно-деліктні провадження і реалізовуються або створюються умови для реалізації прав та законних інтересів фізичних та юридичних осіб, інтересів держави; нормативно-правові акти та адміністративні договори є самостійними інструментами діяльності органів публічної адміністрації
- ДокументАдміністративний договір у публічному адмініструванні(Проблеми сучасних трансформацій. Серія: право, публічне управління та адміністрування, 2024) Токар Алла Миколаївна; Гаврік Роман ОлександровичУ науковій статті авторський колектив провів наукове дослідження поняття та правової природи адміністративного договору, дискусійні питання, що виникають при цьому у адміністративно-правовій доктрині. Автори вказують, що попри визначення поняття «адміністративний договір» у законодавстві України, питання його правової природи та сфери застосування у адміністративно-правовій доктрині залишається невизначеним або дискусійним. У судовій практиці щодо здійснення судового контролю у правовідносинах, врегульованих адміністративними договорами, досить утрудненим є відмежування адміністративного договору від договору приватно-правового характеру. Метою наукової статті стало наукове дослідження поняття та правової природи адміністративного договору, визначення дискусійних питань, що виникають при цьому у адміністративно-правовій доктрині. У науковій статті визначено, що у адміністративно-правовій доктрині адміністративний договір може визначатися як у формальному сенсі (як договір, як правовий акт), так і у функціональному (як регулятор адміністративно-правових відносин, інструмент або форма діяльності органів публічного адміністрування). Для розуміння дійсної сутності адміністративного договору необхідним є врахування як формального, так і функціонального чинника. З одного боку, адміністративний договір має договірний характер, оскільки визначає взаємні права та обов’язки учасників адміністративно-правових відносин, що відрізняє його від адміністративного акту, який має односторонній характер, з іншого – найчастіше він є заміною адміністративного акту, оскільки по суті і адміністративний договір, і адміністративний акт спрямований на прийняття рішення у адміністративних правовідносинах, пов’язаних із визначенням або розмежуванням компетенції, видатків або реалізацією повноважень органу публічної адміністрації у адміністративно-сервісних правовідносинах. В законодавстві визначені лише два критерії для розмежування адміністративного договору від приватно-правового договору та адміністративного акту: а) двосторонній характер, коли суб’єктами видання є або кілька суб’єкти владних повноважень, або суб’єкт владних повноважень та фізична та/або юридична особа; б) чіткий перелік випадків укладання адміністративного договору, який визначено законом.
- ДокументАдміністративний договір як форма управлінської діяльності(Підприємництво, господарство і право, 2001) Токар Алла Миколаївна
- ДокументАдміністративно-правовий статус військових адміністрацій як суб’єктів публічної адміністрації(Аналітично-порівняльне правознавство, 2024) Токар Алла Миколаївна; Гаврік Роман ОлександровичВ науковій статті авторський колектив провів наукове дослідження адміністративно-правового статусу військових адміністрацій як суб’єктів публічної адміністрації. У науковій статті вказано, щодо підходів до розуміння адміністративно-правового статусу військових адміністрацій, що склалися у адміністративно-правовій доктрині. Відповідно до першого підходу, військова адміністрація ототожнюється із відповідним місцевим органом виконавчої влади, на основі якого вона створюється, однак змінюєтьсяїї адміністративно-правовий статус, зокрема відбуваються зміни у порядку призначення начальника такої адміністрації, формуванні її складу, у підпорядкуванні, а також відбувається істотне розширення повноважень такого органу державної влади через наділення його повноваженнями щодо забезпечення заходів правового режиму воєнного стану. Другий підхід до розуміння адміністративно-правового статусу військової адміністрації передбачає її розгляд як окремої системи місцевих органів публічної адміністрації поруч із такими системами як система місцевих органів виконавчої влади та система органів місцевого самоврядування; військові адміністрації мають як специфічні повноваження щодо запровадження заходів правового режиму воєнного стану, так і повноваження тих місцевих органів публічної адміністрації на заміну яких вона створюється - обласні та районні військові адміністрації як правило виконують обов’язки місцевих державних адміністрацій, а військові адміністрації населених пунктів - також обов’язки органів місцевого самоврядування відповідних територіальних громад. Авторський колектив визначає, що особливостями адміністративно-правового статусу військових адміністрацій є: створення та ліквідація таких органів Президентом України за поданням відповідних обласних державних адміністрацій; залучення до їх складу не тільки працівників, а осіб, що проходять військову та правоохоронну публічну службу; здійснення фінансування залежно від того, які повноваження виконуються - відповідно до коштів державного та місцевого бюджетів; подвійність у підпорядкуванні - щодо виконання функцій оборонного характеру підпорядкування здійснюється Генеральному штабу Збройних Сил України, з інших питань - Кабінету Міністрів України та відповідній військовій адміністрації вищого рівня.
- ДокументАкти місцевого управління: поняття та ознаки(Університетські наукові записки, 2006) Токар Алла Миколаївна
- ДокументДо питання класифікації форм управління(Вісник Хмельницького інституту регіонального управління та права, 2003) Токар Алла Миколаївна
- ДокументОсобливості цифровізації публічних закупівель(Український політико-правовий дискус, 2025) Токар Алла Миколаївнастатті досліджуються сучасні тенденції цифровізації сфери публічних закупівель в Україні, зокрема через впровадження електронної системи ProZorro та функціоналу на платформі «Дія». Розкрито, як цифрові інструменти сприяють підвищенню прозорості, конкурентності та ефективності використання бюджетних коштів. Особливу увагу приділено аналізу впливу цифрових технологій на дотримання принципів відкритості та рівного доступу всіх учасників до тендерних процедур. Порушуються питання захисту прав людини в умовах цифрової трансформації, зокрема гарантування доступу до участі в закупівлях малим і середнім підприємствам, а також дотримання вимог щодо конфіденційності та безпеки персональних даних. Окреслено основні ризики, пов’язані з кібербезпекою, технічними вадами платформ, можливостями маніпуляцій та корупційних зловживань. Запропоновано комплекс заходів для вдосконалення функціоналу ProZorro і «Дії», серед яких: адаптація нормативно-правової бази, підвищення цифрової грамотності учасників ринку, посилення контролю за дотриманням стандартів відкритості. Стверджується, що гармонійне поєднання інновацій, правового регулювання та етичних стандартів є ключем до створення справедливої та прозорої системи публічних закупівель в умовах цифрової економіки. У роботі також висвітлено існуючі проблеми, що супроводжують процес цифровізації, серед яких: технічні обмеження цифрових платформ, недостатній рівень цифрової грамотності учасників закупівель, прогалини у законодавстві щодо захисту даних, а також нові корупційні ризики, що виникають у зв’язку з автоматизацією процедур. На основі аналізу запропоновано низку практичних рекомендацій щодо вдосконалення функціонування систем ProZorro та «Дія». Серед них: удосконалення нормативно-правової бази з урахуванням європейських стандартів, впровадження ефективних механізмів контролю та аудиту, посилення інформаційної безпеки, розширення можливостей навчання та підтримки для користувачів системи, а також розвиток механізмів громадського моніторингу.
- ДокументПравове забезпечення реалізації форм місцевого управління(2021) Токар Алла МиколаївнаДисертацію присвячено комплексному аналізу форм місцевого управління. Розкрито сутність місцевого управління в системі соціального управління. Досліджено загальні підходи до визначення сутності форм управління при реалізації публічної влади. Визначено поняття форм місцевого управління та здійснена їх класифікація з використанням нового критерію. Висвітлено правове забезпечення реалізації структурних та функціональних форм місцевого управління. Проаналізовано поняття та ознаки структурних форм місцевого управління. Досліджено організаційно-правове забезпечення реалізації структурних форм взаємодії органів місцевого управління. Здійснено детальний аналіз актів місцевого управління як форми його прояву. Досліджено проблеми застосування адміністративного договору як форми місцевого управління. Встановлено необхідність розуміння місцевого управління як самостійного виду соціального управління, що здійснюється двома самостійними суб’єктами публічної влади на місцевому рівні. Закріплюючи за органами місцевого самоврядування певне коло питань місцевого значення, наділяючи їх юридично-владними повноваженнями та здійснюючи контроль за їх виконанням, держава визнає місцеве самоврядування як складову місцевого управління. Визначено поняття актів місцевого управління. Вказано на загальноприйняті ознаки актів управління (владність, односторонність волевиявлень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб), а також виділено спеціальні ознаки – спрямування їхнього спільного волевиявлення на врегулювання управлінських відносин адміністративно-територіальної одиниці чи вирішення конкретної управлінської справи та зафіксоване у встановленій законом формі. Внесено пропозиції як щодо вдосконалення чинного законодавства досліджуваної сфери, так і щодо змісту майбутніх законів «Про акти управління», «Про адміністративні договори».
- ДокументПравове забезпечення реалізації форм місцевого управління(2021) Токар Алла МиколаївнаДисертацію присвячено комплексному аналізу форм місцевого управління. Розкрито сутність місцевого управління в системі соціального управління. Досліджено загальні підходи до визначення сутності форм управління при реалізації публічної влади. Визначено поняття форм місцевого управління та здійснена їх класифікація з використанням нового критерію. Висвітлено правове забезпечення реалізації структурних та функціональних форм місцевого управління. Проаналізовано поняття та ознаки структурних форм місцевого управління. Досліджено організаційно-правове забезпечення реалізації структурних форм взаємодії органів місцевого управління. Здійснено детальний аналіз актів місцевого управління як форми його прояву. Досліджено проблеми застосування адміністративного договору як форми місцевого управління. Встановлено необхідність розуміння місцевого управління як самостійного виду соціального управління, що здійснюється двома самостійними суб’єктами публічної влади на місцевому рівні. Закріплюючи за органами місцевого самоврядування певне коло питань місцевого значення, наділяючи їх юридично-владними повноваженнями та здійснюючи контроль за їх виконанням, держава визнає місцеве самоврядування як складову місцевого управління. Визначено поняття актів місцевого управління. Вказано на загальноприйняті ознаки актів управління (владність, односторонність волевиявлень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб), а також виділено спеціальні ознаки – спрямування їхнього спільного волевиявлення на врегулювання управлінських відносин адміністративно-територіальної одиниці чи вирішення конкретної управлінської справи та зафіксоване у встановленій законом формі. Внесено пропозиції як щодо вдосконалення чинного законодавства досліджуваної сфери, так і щодо змісту майбутніх законів «Про акти управління», «Про адміністративні договори».