Перегляд за Автор "Синчак В.П."
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАктуальні питання соціально-економічного розвитку держави в умовах глобалізації(2015-12-15) Синчак В.П.; Романова В.В.; Арзянцева Д.А.Розглянуто основні результати ІІ Міжнародної науково-практичної конференції “Стратегічні напрями соціально-економічного розвитку держави в умовах глобалізації”. Охарактеризовано ключові проблеми, що притаманні сучасному етапу розвитку України, представлено напрями удосконалення інструментів інвестиційної, фінансової, бюджетно-податкової та митної політики державного регулювання економікою, механізмів зближення освіти, науки та бізнесу для забезпечення сталого розвитку економіки України. Беручи до уваги ідеї та пропозиції, висловлені у доповідях, виступах учасників та загальній дискусії, учасниками конференції було прийнято резолюцію (рекомендації).
- ДокументАльтернативний порядок бюджетного відшкодування ПДВ сільгоспвиробникам в умовах системи електронного адміністрування(2017-02-07) Синчак В.П.; Ярмоленко Ю.Ю.Визначено основні переваги системи електронного адміністрування ПДВ. Доведено доцільність своєчасного створення джерела бюджетного відшкодування. Визнано проблемним питання поповнення електронних рахунків сільгоспвиробників в системі електронного адміністрування ПДВ. Установлено причини відсутності коштів на електронних рахунках сільгоспвиробників і одержання бюджетного відшкодування. Розкрито особливості визначення реєстраційного ліміту бюджетного відшкодування в системі електронного адміністрування. Підтверджено недоцільність формування двох реєстрів заяв платників ПДВ для бюджетного відшкодування. Обґрунтовано необхідність розробки альтернативного порядку бюджетного відшкодування ПДВ. Запропоновано поширити альтернативний порядок відшкодування ПДВ на експортерів сільськогосподарської продукції та її виробників. Передбачено випуск електронних казначейських векселів. Обґрунтовано доцільність створення Єдиного електронного реєстру казначейських векселів для підтвердження прав векселедержателя. Аргументовано на мінімізації незаконних схем за альтернативного порядку відшкодування ПДВ.
- ДокументЕврлюція наукової думки в оподаткуванні та її реалізація у податкових системах(2006-11-26) Синчак В.П.У монографії досліджується процес формування наукової думки в оподаткуванні починаючи з періоду меркантелізму та фізіократів, охарактеризовано її подальший розвиток у пррацях класиків політичної економії.
- ДокументЗняття податкових обмежень для платників єдиного податку третьої групи в умовах воєнного стану як чинник підвищення підприємницької активності(2023-01-26) Синчак В.П.Метою статті є розкриття особливостей оподаткування і податкових обмежень, а також визначення їхнього сукупного впливу на підприємницьку активність платників єдиного податку третьої групи в умовах воєнного стану. Узагальнено наукові підходи до розкриття сутності підприємницької активності. Опрацьовано результати Глобального звіту «Можливість серед зриву» за світовою програмою дослідження підприємницької активності. Наголошено на підвищених можливостях підприємницької активності в умовах воєнного стану. Обґрунтовано авторське поняття «підприємницька активність». Розкрито термінологічне походження та суть терміну «особливості оподаткування». Введено в термінологічний обіг поняття «особливості оподаткування». Доведено необхідність відносити термін «особливості оподаткування» до групи додаткових елементів податку. Виділено три види податкових обмежень за класифікаційною ознакою «за групами платників єдиного податку». Проведено аналіз змін у податковому законодавстві щодо зняття податкових обмежень для платників єдиного податку третьої групи в умовах воєнного стану. Показано відмінності у використанні податкових обмежень у мирний час і в період воєнного стану. Виявлено, що зняття податкових обмежень в обсягах доходу і в чисельності найманих осіб для платників єдиного податку третьої групи було своєчасним та доцільним. Запропоновано розповсюдити набутий досвід у знятті податкових обмежень для платників єдиного податку на післявоєнний період. Проаналізовано зміни у структурі платників єдиного податку третьої групи в Хмельницькій області. Виявлено відхилення у реєстраційній чисельності серед підприємців і юридичних осіб змішаної групи платників єдиного податку третьої групи. Обґрунтовано концептуальні напрями регулювання податкових обмежень в Україні.
- ДокументОсобливий механізм справляння податків і зборів в умовах функціонування спрощеної системи оподаткування(2023-01-28) Синчак В.П.Метою статті є розкриття особливостей оподаткування і податкових обмежень, а також визначення їхнього сукупного впливу на підприємницьку активність платників єдиного податку третьої групи в умовах воєнного стану. Узагальнено наукові підходи до розкриття сутності підприємницької активності. Опрацьовано результати Глобального звіту «Можливість серед зриву» за світовою програмою дослідження підприємницької активності. Наголошено на підвищених можливостях підприємницької активності в умовах воєнного стану. Обґрунтовано авторське поняття «підприємницька активність». Розкрито термінологічне походження та суть терміну «особливості оподаткування». Введено в термінологічний обіг поняття «особливості оподаткування». Доведено необхідність відносити термін «особливості оподаткування» до групи додаткових елементів податку. Виділено три види податкових обмежень за класифікаційною ознакою «за групами платників єдиного податку». Проведено аналіз змін у податковому законодавстві щодо зняття податкових обмежень для платників єдиного податку третьої групи в умовах воєнного стану. Показано відмінності у використанні податкових обмежень у мирний час і в період воєнного стану. Виявлено, що зняття податкових обмежень в обсягах доходу і в чисельності найманих осіб для платників єдиного податку третьої групи було своєчасним та доцільним. Запропоновано розповсюдити набутий досвід у знятті податкових обмежень для платників єдиного податку на післявоєнний період. Проаналізовано зміни у структурі платників єдиного податку третьої групи в Хмельницькій області. Виявлено відхилення у реєстраційній чисельності серед підприємців і юридичних осіб змішаної групи платників єдиного податку третьої групи. Обґрунтовано концептуальні напрями регулювання податкових обмежень в Україні.
- ДокументПодаткова культура суспільства як чинник економічної компоненти національної безпеки(2017-09-05) Синчак В.П.Визначено національну безпеку держави пріоритетним завданням державної політики. Визнано проблемним завданням формування податкових доходів в умовах ведення військових дій на сході країни. Наголошено на необхідності використання нових напрямів мобілізації податкових доходів до бюджетів. Установлено необґрунтованість підходів дослідників до ролі податкової культури в мобілізації податкових доходів. Виокремлено низку переваг податкової культури. Доведено доцільність посилення ролі податкової культури в умовах ведення бойових дій. Підтверджено недоцільність зниження рівня податкової культури в контексті формування податкових доходів. Наведено авторське визначення податкової культури. Обґрунтовано доцільність віднесення податкової культури до організаційних чинників бюджетної безпеки. Аргументовано доцільним вважати довіру індикатором податкової культури. Визнано несплату податків в умовах військових дій загрозою національної безпеки. Запропоновано внесення змін до чинного законодавства для визнання низької податкової культури загрозою національній безпеці.
- ДокументПодаткове регулювання розвитку малого підприємництва в Україні(2014-12-05) Синчак В.П.Проаналізовано наукові концепції державного регулювання економіки. Акцентовано увагу на причинах економічних і фінансових криз в умовах кейнсіанства та монетаризму. З’ясовано основні причини економічної та фінансової кризи 2008-2014 рр. Доведено необхідність посилення державного регулювання економіки з використанням податкових інструментів. Наголошено на вагомості концепції кейнсіанства в державному податковому регулюванні. Обґрунтовано поняття державного податкового регулювання. Поглиблено сутність спрощеної системи оподаткування з позиції теоретичної інтерпретації та з практичної точки зору. Визначено основні стимули для суб’єктів малого підприємництва в умовах спрощеної системи оподаткування. Установлено та обґрунтовано основні причини несприйняття податкових нововведень суб’єктами малого підприємництва. Окреслено основні напрями посилення стимулюючого впливу на суб’єктів малого підприємництва в умовах спрощеної системи оподаткування.
- ДокументПодатковий механізм як фінансово-управлінська категорія(2020-01-25) Синчак В.П.Метою статті є поглиблення сутності податкового механізму як фінансово-управлінської категорії із сформованими складовими та взаємозв’язками з податковою політикою та податковою системою в умовах фіскального і регулювального впливу на розподільні відносини. Виявлено різнобічні підходи науковців до розкриття категорії «податковий механізм». Показана відмінність у наукових підходах щодо призначення податкового механізму. Наголошено на доцільності виокремлення специфічного призначення податкового механізму. Уточнено роль податкового механізму в упорядкуванні розподільних відносин на етапі первинного та вторинного розподілу. Наведено наукові підходи до побудови податкового механізму. Виокремлено поелементний та інструментальний підхід у побудові податкового механізму. Простежено послідовність формування складових податкового механізму та їх вплив на розподільні відносини. Запропоновано розглядати податковий механізм як фінансово-управлінську категорію. Охарактеризовано категорію «механізм» і послідовність її застосування у фінансовій науці. Показано взаємозв’язок у побудові податкового механізму і фінансового механізму. Аргументовано наголошено на вагомості податкової оптимізації у реалізації фіскальної і регулювальної функції податків. Проаналізовано взаємозв’язок між функціями управління та функціями податків. Доведено необхідність поєднання функцій управління і податків у визначенні податкового механізму. Охарактеризовано сутність і підбір методів податкового регулювання для їх реалізації в податковому механізмі. Визначено класифікаційні групи податкових методів і податкових інструментів. Сформовано алгоритм реалізації податкової політики через податковий механізм і податкову систему. Визначено базові складові податкового механізму. Наведено авторське визначення податкового механізму та обґрунтовано його переваги.
- ДокументПодаткові обмеження у спрощеній системі оподаткування як інструменти податкового регулювання розвитку малого підприємництва(2015-01-20) Синчак В.П.У статті наголошено на правовій природі обмежень. Визнано доцільним ввести в наукову лексику поняття податкових обмежень. Запропоновано розглядати податкові обмеження з точки зору економічної науки. Обґрунтовано сутність податкових обмежень. Виявлено вплив податкових обмежень на вибір системи оподаткування платниками податків. Доведено наявність податкових обмежень у спрощеній системі оподаткування. Наведено визначення податкових обмежень у спрощеній системі оподаткування. Сформульовано наукову класифікацію податкових обмежень. Сформовано класифікаційні групи та ознаки податкових обмежень. Обґрунтовано зміст класифікаційних груп та ознак для податкових обмежень. Узагальнено основні інструменти державного податкового регулювання. Визначено місце податкових обмежень в ієрархії державного податкового регулювання. Проаналізовано чинні за Податковим кодексом України податкові обмеження. Показано регулятивний ефект податкових обмежень у чинній спрощеній системі оподаткування.
- ДокументПублічна політика фіскальної служби як чинник зміцнення національної безпеки в бюджетній сфері(2018-10-10) Синчак В.П.Визначено публічну політику чинником зміцнення національної безпеки в бюджетній сфері. Досліджено взаємозв’язки між чинниками, ризиками та загрозами національній безпеці в бюджетній сфері. Розкрито економічну природу походження ризику. Простежено послідовність трансформації чинників у загрозу національній безпеці в бюджетній сфері. Наголошено на можливій дестабілізації індикаторів національної безпеки в бюджетній сфері. Акцентовано увагу на можливих наслідках для національної безпеки в бюджетній сфері за деструктивного впливу чинників. Визначено, що загроза є результатом небезпеки, трансформованим у можливий збиток. Проаналізовано законодавчі зміни збільшення частки фінансування сектору безпеки й оборони. Обґрунтовано доцільність змін у фінансуванні сектору безпеки і оборони. Наголошено на прямому зв’язку між збільшенням обсягів бюджетного показника та бюджетним фінансуванням сектору безпеки і оборони. Наведено авторське визначення чинника зміцнення національної безпеки в бюджетній сфері. Доведено необхідність віднесення публічної політики до групи організаційно-правових чинників національної безпеки в бюджетній сфері. Вивчено повноваження фіскальної служби. Визначено основні завдання Державної фіскальної служби України. Запропоновано вимірювати обопільні інтереси платників податків і бюджету за допомогою коефіцієнта еластичності податкових надходжень. Обґрунтовано необхідність розмежування понять «публічна політика» та «суспільна політика». Зазначено важливість послідовного застосування термінів «публічний» і «суспільний» в публічній політиці фіскальної служби. Подано авторський підхід до розкриття змісту публічної політики державної фіскальної служби. Наведено авторське визначення публічної політики органів державної фіскальної служби.
- ДокументРегулювання процесів відшкодування ПДВ у системі забезпечення національної бюджетної безпеки країни(2017-11-15) Синчак В.П.; Ярмоленко Ю.Ю.Доведено необхідність регулювання та контролю за бюджетним відшкодуванням податку на додану вартість (ПДВ) як одного з індикаторів національної бюджетної безпеки. Визначено основні переваги бюджетного відшкодування ПДВ з метою забезпечення фінансової стійкості, платоспроможності та конкурентоздатності суб’єктів господарювання. Визнано проблемним питання відсутності показників регулювання бюджетного відшкодування у Методичних рекомендаціях рівня економічної безпеки. Розкрито особливості відшкодування ПДВ у регіонах в сучасних економічних умовах. Встановлено залежність найвищих за інтегральною оцінкою конкурентоспроможності регіонів (м. Київ, Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Львівська та Харківська області) від суми бюджетних коштів з ПДВ, отриманих заявниками. Аргументовано на необхідності законодавчих змін для тих підприємств, яким відшкодували за рік ПДВ у сумі 50,0 млн грн і більше. Обґрунтовано доцільність офіційного оприлюднення Державною фіскальною службою України бюджетної заборгованості з ПДВ у розрізі областей, галузей та за видами економічної діяльності (КВЕД).
- ДокументРозвиток підприємств цукрового виробництва в окремих регіонах України(2016-05-26) Синчак В.П.; Мазур О.В.У статті визначено основні тенденції у функціонуванні цукрової галузі в розрізі регіонів України. Проведено порівняння їх ефективності на основі показників результативності галузі загалом. Висвітлено роль та значення бурякоцукрового комплексу у забезпеченні продовольчої та енергетичної безпеки країни. На основі чого обґрунтовано необхідність його подальшого успішного розвитку.
- ДокументСистема оподаткування в сільському господарстві України: теорія, методологія та практика(2008-02-26) Синчак В.П.В монографії всебічно досліджуються теоретико-методичні засади системи оподаткування в сільському господарстві України, обгрунтовуується її сутність і зміст як соціально-економічного поняття з точки зору системного підходу.
- ДокументСтавки єдиного податку як елементи спрощеної системи оподаткування в податковому регулюванні розвитку малого підприємництва України(2015-02-17) Синчак В.П.У даній статті акцентовано увагу на вагомості неокласичної економічної теорії в державному податковому регулюванні. Наголошено на доцільності застосування теорії економіки пропозиції у державному податковому регулюванні з використанням податкової ставки. Проведено аналіз наукових підходів до розкриття змісту податкової ставки. Наведено класифікаційні групи податкових ставок. Узагальнено практику встановлення податкових ставок у Податковому кодексі України для платників єдиного податку. Встановлено відмінність між науковими підходами та практикою затвердження назв окремих податкових ставок у Податковому кодексі України для платників єдиного податку. Доведено недоцільність ототожнення відсоткової податкової ставки з фіксованою для платників єдиного податку. Поглиблено та обґрунтовано сутність відсоткової податкової ставки.
- ДокументСутнісні ознаки та нтерпретація принципів санації(2014-08-12) Синчак В.П.; Мазур О.В.У статті проведений аналіз існуючих серед науковців дефініцій щодо розуміння сутності «принцип», досліджено підходи до формулювання сучасних принципів санації, на підставі яких представлено авторське визначення поняття «принципи санації». Запропоновано та обґрунтовано ознаки принципів санації, які сприятимуть формуванню та використанню еталонних принципів санації
- ДокументУточнення сутності «зеленого» ресурсоаудиту та методичні підходи до його проведення на сільськогосподарських підприємствах(2016-11-30) Синчак В.П.; Арзянцева Д.А.; Захаркевич Н.П.Метою статті є обгрунтування сутності дефініції «зеленого» ресурсоаудиту з погляду реалізації концепції «зеленого» ресурсовикористання та чистого виробництва. Доведено доцільність застосування пріоритетно-нормативного підходу при здійсненні ресурсоаудиту, представлено послідовність такої оцінки, визначено основні етапи та процедури. Елементами наукової новизни є сформована база показників для здійснення «зеленого» ресурсоаудиту на сільськогосподарських підприємствах у розрізі ресурсоефективності матеріально-сировинних ресурсів, технологічного забезпечення, трудових ресурсів, екологічного менеджменту. Із використання методів інтегрального оцінювання розроблено методику оцінки ресурсоефективності на сільськогосподарських підприємствах.
- ДокументУчасть старости в бюджетному процесі об’єднаної територіальної громади(2019-04-23) Синчак В.П.Наголошено на отриманні бюджетами місцевого самоврядування додаткових надходжень від перерозподілу фінансових ресурсів. Простежено послідовність прийняття нормативно-правових актів для забезпечення процесів децентралізації в Україні. Показано нову інституцію в органах місцевого самоврядування в особі старости. Узагальнено історичний досвід реалізації фіскальних повноважень старости. Показано історичну роль старости в нагляді за справлянням податків і зборів. Розкрито зміст поняття «війт» і аргументована його роль в організації справляння податків і зборів. Установлено відсутність законодавчих підстав у старости для участі у розробці проекту місцевого бюджету при плануванні доходів. Визначено недоцільним законодавче відсторонення старости від формування дохідної частини при підготовці проекту місцевого бюджету. Аргументована доцільність повноцінної участі старости в бюджетному процесі. Наголошено на важливості взаємодії між старостою та фінансовими службами в умовах формування доходів місцевих бюджетів. Показано переваги взаємодії старости з фінансовими службами при залученні платників до сплати податків і зборів. Наголошено на необхідності дотримання балансу інтересів старости між наповненням дохідної частини місцевого бюджету та фінансуванням бюджетних програм. Розмежовано підходи до подальшої доцільності централізації податкового контролю та запровадження децентралізації фіскальної співпраці з контролюючими органами на рівні територіальних громад. Запропоновано зміни до чинного законодавства щодо розширення бюджетних повноважень старости та обґрунтовано їх переваги.
- ДокументФормування попиту та пропозиції на продукцію молокопереробних підприємств при зміні податкового навантаження з ПДВ(2016-01-28) Синчак В.П.; Самарічева Т.А.Метою статті є визначення особливостей формування попиту та пропозиції на ринку молокопродуктів з врахуванням дії ПДВ, а також виявлення можливих шляхів скорочення надмірного податкового навантаження як на споживачів, так і на виробників. Узагальнено підходи до визначення суті податкового навантаження на рівні підприємства та на макрорівні. За допомогою графічного методу показано вплив ПДВ на сукупний попит і сукупну пропозицію та на розподіл податкового навантаження між виробниками та споживачами. Досліджено еластичність попиту за ціною як основний фактор впливу на розподіл податкового навантаження та надмірного податкового тягаря. Розкрито два методи вимірювання надмірного податкового тягаря, а саме: метод Дюпуі – Маршалла – Харбергера (метод ДМХ) та метод Хікса. На основі методу ДМХ обчислено надмірний податковий тягар для молокопереробної галузі, розраховано коефіцієнт еластичності попиту за ціною на продукцію молокопереробних підприємств. Виявлено особливості розподілу податкового тягаря для ринку молочної продукції, що в більшій мірі перекладається на споживачів. Обґрунтовано необхідність зниження ставки ПДВ як найбільш ефективного інструменту податкового регулювання попиту та пропозиції на ринку в цілому та на ринку молочної продукції зокрема.
- ДокументФінансово-управлінські аспекти інноваційно-інвестиційного розвитку підприємництва в національній економіці(2017-12) Синчак В.П.; колектив авторівУ колективній монографії подано результати наукових досліджень із проблем інноваційно-інвестиційного розвитку підприємництва в національній економіці, виконаних відповідно до наукової тематики кафедри менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування Хмельницького університету управління та права. Запропоновано авторські теоретико-економічні обґрунтування різних фінансово-управлінських аспектів інноваційно-інвестиційного розвитку підприємництва в національній економіці. Проаналізовано фінансові й управлінські проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку підприємництва. Досліджено особливості податкового регулювання розвитку підприємництва в окремих сферах вітчизняної економіки. Сформульовані нові науково-методичні підходи до фінансового регулювання та управління господарськими процесами в контексті інноваційно-інвестиційного розвитку підприємництва.
- ДокументЦінова складова у фінансовому забезпеченні молокопереробних підприємств(2014-11-10) Синчак В.П.; Самарічева Т.А.У статті проведено термінологічний аналіз понять «фінансове забезпечення» та «ціноутворення». Доведено, що поняття ціноутворення слід розглядати як інструмент фінансового забезпечення і як процес формування рівня цін. Установлено структуру фінансових ресурсів молокопереробних підприємств. Визначено місце процесу формування ціни у фінансовому забезпеченні молокопереробних підприємств. За допомогою факторного аналізу виявлено чинники, що найбільшою мірою впливають на фінансове забезпечення ПрАТ «Хмельницька маслосирбаза», у тому числі вплив ціни на нього.