Перегляд за Автор "Копанчук В. О."
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДо питання вдосконалення кримінально-правової охорони життя і діяльності осіб, які виконують спеціальні публічні повноваження(Університетські наукові записки, 2014) Копанчук В. О.Наводяться положення наукового дослідження проблеми кримінально-правової охорони життя і діяльності осіб, які здійснюють спеціальні публічні повноваження із забезпечення правопорядку в Україні. Здійснюється аналіз законодавства України, деяких зарубіжних держав, юридично літератури з дослідження захисту життя і діяльності суддів, прокурорів, працівників правоохоронних органів та інших осіб (ст. ст. 348, 379, 400 Кримінального кодексу України). Розглядається необхідність більш чіткого визначення правового статусу та функцій суддів, працівників правоохоронних органів, адвокатів, з метою вироблення більш досконалого механізму х кримінально-правової охорони. Охорона життя та діяльності таких осіб регламентується великою кількістю нормативних актів, які мають колізійний характер та зайву диференціацію, що вимагає приведення їх до європейських стандартів
- ДокументЕкологічна безпека як складова національної безпеки України: сучасні концепції та підходи(Вісник Національної академії державного управління при Президентові України, 2020) Копанчук В. О.У статті представлено всебічне та доктринальне дослідження екологічної безпеки як складової національної безпеки України крізь призму узагальнення та систематизації сучасних концепцій і підходів. Констатовано, що належність екологічної безпеки до більш загальної категорії «національна безпека» є юридичним фактом, який характеризується преюдиціальним змістом, унаслідок прямого й опосередкованого закріплення на рівні чинного законодавства України, а отже, не потребує окремого аргументування чи доведення. Запропоновано три концепції визначення поняття «екологічна безпека» залежно від її функціонального призначення, зокрема управлінську, охоронну та карально-ретроспективну. Доведено, що кожна з представлених концепцій дає змогу виокремити лише певні закономірності екологічної безпеки, унаслідок чого доцільно запропонувати всезагальне поняття, яке б відображало синтез усіх представлених підходів. Отже, під екологічною безпекою доцільно розуміти структурний елемент національної безпеки, який відображає стан захищеності державних та суспільних інтересів і забезпечується шляхом застосування державного примусу в процесі здійснення державно-управлінської діяльності. Ключові слова: екологія; національна безпека; національна безпека України; екологічна безпека; загрози екологічної безпеки; концепції екологічної безпеки.
- ДокументКримінально-правова охорона життя і діяльності осіб, які здійснюють публічні повноваження з охорони правопорядку(Університетські наукові записки, 2012) Копанчук В. О.Досліджується національне та зарубіжне законодавство, яке спрямоване на кримінально-правову охорону осіб, які здійснюють публічні повноваження з охорони правопорядку. Особливу увагу приділено уніфікації кримінального законодавства: ст.ст. 348,379, 400 Кримінального кодексу України
- ДокументМетодологічні засади забезпечення громадської безпеки України(Інвестиції: практика та досвід, 2020) Копанчук В. О.У роботі досліджуються напрями застосування аксіологічного підходу до вивчення методологічного забезпечення громадської безпеки. Встановлено, що нині у всьому світі спостерігається девальвація цінності безпеки, унаслідок чого війна, агресія, тероризм та екстремізм стали органічною складовою буденного життя. Визначено, що саме в контексті забезпечення власної безпеки індивідууми соціуму визначають основну мету національної та громадської безпеки. Доведено, що визначальним при забезпеченні громадської безпеки виступають національні цінності, які детермінують зміст діяльності із забезпечення громадської безпеки. Визначено, що основним напрямком формування безпекового середовища має стати формулювання цінностей у сфері громадської безпеки, а одним із керівних документів, в якому вони мають бути визначені повинна бути Доктрина громадської безпеки
- ДокументМіжнародний досвід адміністративно-правового забезпечення національної безпеки(Вісник Національного університету цивільного захисту України, 2018) Копанчук В. О.В статті визначено об'єктивні тенденції розвитку міжнародних відносин, як поява нових життєво важливих національних інтересів і пов'язаних з ними глобальних проблем. Міжнародно-правові основи національної безпеки органічно пов'язані з міжнародним правовим порядком, якого повинні дотримуватися всі держави незалежно від того, вступили вони в дипломатичні відносини
- ДокументНормативно-правове забезпечення державної політики національної безпеки та громадського порядку України(Нормативно-правове забезпечення державної політикинаціональної безпеки та громадського порядку України, 2017) Копанчук В. О.В статті здійснено аналіз нормативно-правового регулювання забезпечення національної безпеки та громадського порядку. Приведено основні нормативно-правові акти України з їх регулювання. Встановлено, що основою для функціонування системи громадської безпеки є Конституція України, а також закони та підзаконні нормативні акти. Зроблено порівняння їх принципів формування, основними з яких є верховенство права, пріоритет прав і свобод людини та громадянина, пріоритет договірних (мирних) засобів у подоланні конфліктів та ін. Визначено актуальні напрями політики національної безпеки, завданням якої є захист життєво важливих національних інтересів України. Встановлено, що вся нормативна база, якою керується система забезпечення національної безпеки розподіляється на два рівні. Доведено, що концептуальним напрямом державної політики у сфері громадської безпеки повинна бути демонополізація сфери громадської безпеки
- ДокументОбґрунтування концепції державної політики у сфері громадської безпеки в умовах гібридної війни(Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського, 2020) Копанчук В. О.Метою Концепції громадської безпеки має бути визначення та розроблення напрямів і механізмів здійснення пріоритетних заходів із реалізації державної політики у сфері громадської безпеки шляхом створення сприятливих організаційно-правових, соціально-економічних, політичних, інформаційних та матеріально-технічних умов. Але всі ці реформи можливі лише на основі успішного економічного розвитку, збільшення ефективності державного апарату, забезпечення тотальної боротьби з корупцією. Проте економічний розвиток України перебуває на дуже низькому рівні–127-е місце у світі, а виробництво ВВП на душу населення становить лише 3095 доларів. В умовах російської агресії пріоритетним має стати формування української безпекової ідеології, національної самоідентичності, в збереженні автохтонної історичної української нації
- ДокументОптимізація як засіб підвищення ефективності механізму забезпечення національної безпеки України(Вісник Національного університету цивільного захисту України, 2016) Копанчук В. О.У статті розглядається системне і комплексне загальнотеоретичне дослідження сутності, змісту, а також проблематики підвищення ефективності механізму забезпечення національної безпеки України. Проблема ефективного забезпечення національної безпеки на даний час представляється для України однією з ключових, будучи, по суті, як умовою, так і метою проведення реформування у всіх сферах державного і суспільного життя, що, в кінцевому підсумку, повинно бути підпорядковане зміцненню суверенітету держави, збереженню її територіальної цілісності і дотримання національних інтересів
- ДокументОснови інформаційного співробітництва в інтегрованому управлінні кордонами України(Актуальні питання у сучасній науці, 2023) Копанчук В. О.; Торічний В. О.; Кравчук О. В.; Лисак П. П.Європейський Союз пройшовши свої етапи розвитку, пропонує Україні нове бачення функціонування ключових інституцій суспільства, зокрема прикордонного відомства. За результатами підписання низки важливих угод з Європою, українці взяли на себе зобов’язання імплементувати принцип інтегрованого управління кордонами. Автор представив сутність інтегрованого управління кордонами, що полягає в: створенні та забезпеченні рівноваги між належним рівнем прикордонного безпеки та масштабами відкритості державних кордонів у транскордонному співробітництві; специфіці суб’єктного складу, у якому виокремлюють МВС, МЗС, Міністерство інфраструктури, Міністерство фінансів, Прикордонну службу, Службу безпеки України, Національну гвардію, Збройні Сили України та інших; скоординованості діяльності полягає у тому, що інтегроване управління кордонами здійснюється на міжнародному, державному, міжвідомчому та відомчому рівнях; реалізації організаційних, політико-правових, соціально-економічних заходів. Досліджено зміст інформаційного співробітництва в інтегрованому управлінні кордонами.
- ДокументПроблеми забезпечення національної та військової безпеки в державній політиці України(Вісник Національного університету цивільного захисту України, 2019) Копанчук В. О.В статті визначено, що одним з найголовніших завдань державного керівництва України - визначення основних напрямів забезпечення національної та воєнної безпеки країни. На наш погляд, перш ніж визначати основні напрямки цієї безпеки, необхідно відповісти на питання «Чи є сьогодні Україна могутньою державою?»
- ДокументСоціальні питання кадрового менеджменту Державної прикордонної служби України(Amazonia Investiga, 2020) Копанчук В. О.; Халимон С.; Комзюк А.; Половников В.У статті представлено аналіз результатів опитування офіцерів Державної прикордонної служби України (ДПСУ), яке було проведено з метою вивчення сучасного стану вирішення соціально важливих для військовослужбовців ДПСУ питань, що можуть спричиняти плинність кадрів і виникнення проблемних питань у кадровому менеджменті ДПСУ. Така проблема є характерною не тільки для ДПСУ, а й інших правоохоронних органів України та зарубіжних країн. З цією метою було вивчено напрацювання науковців, статистичні дані, які висвітлено в різних джерелах, а також проведено опитування 112 військовослужбовців з числа офіцерського складу, які проходять військову службу в ДПСУ на різних посадах і за різними напрямками професійної діяльності. Узагальнення та інтерпретація результатів опитування дала можливість дізнатися про відношення офіцерів до служби в органах ДПСУ та оцінити стан вирішення питань соціального характеру. Зроблено висновок, що такі обставини є одним із головних чинників того, що велика кількість військовослужбовців не бажає продовжувати контракти на проходження військової служби в ДПСУ після завершення першого контракту у молоді роки. Це має велике значення для вирішення питань кадрового забезпечення і визначення того, яким питанням слід приділити більше уваги на майбутнє, у тому числі на законодавчому рівні. Це важливо для пошуку доцільних варіантів формування змісту кадрової політики і соціально-правового забезпечення військовослужбовців ДПСУ. Забезпечення стабільності особового складу сприятиме підвищенню загального рівня професійної майстерності і відповідного забезпечення надійності охорони державного кордону, підвищенню ефективності протидії протиправні діяльності, управління безпекою державного кордону України у сучасних умовах
- ДокументУчасть захисника у проведенні судових експертиз як невід’ємний складник реалізації засад кримінального провадження (на прикладі судово-психологічної експертизи)(Актуальні проблеми держави і права, 2021) Копанчук В. О.У роботі викладено правові основи та перспективи розвитку криміналістики та адвокатури у світлі правової реформи у державі. У статті розкриті призначення і процесуальний статус захисника (адвоката), а також висвітлено суттєві недоліки законодавчої регламентації правозахисної діяльності адвоката у сфері забезпечення конституційних прав і свобод учасників кримінального провадження від будь-яких їх порушень з боку слідчого, експерта і спеціаліста та визначені шляхи усунення цих законодавчих прогалин. Розглянуто процесуально-правові та криміналістичні питання щодо можливості участі захисника у проведенні судових експертиз, а також обґрунтована необхідність ефективної співпраці працівників слідчих органів та суду, експертів та криміналістів, а також адвокатів для якісного та об’єктивного виконання завдань кримінального провадження та покращення інноваційної політики України. Розкривається значення та місце цієї форми діяльності адвоката у системі заходів забезпечення ефективного розслідування кримінальних проваджень. Проаналізовані окремі процесуальні права та обов’язки захисника у кримінальному процесі України. Сформовані та наведені власні (авторські) питання у разі призначення судово-психологічної експертизи, розглянуто можливість розширення вже наявних прав захисника шляхом реалізації можливості захисника на проведення судових експертиз за його участю, надано пропозиції щодо покращення методики дослідження слідової картини у кримінальних правопорушеннях. Розкривається значення та місце цих новел у системі права, кримінальному процесі та криміналістики загалом. Зроблені висновки та надані рекомендації щодо узгодженого застосування норм чинного законодавства у практичній діяльності експерта, криміналіста, слідчого та адвоката. Привернуто увагу до необхідності подальшої наукової співпраці вчених, спеціалістів у галузі матеріального та процесуального права. Обґрунтовується необхідність синхронізації механізмів взаємодії національного та міжнародного кримінального права та процесу, правового забезпечення науково-реформаторських процесів в Україні. Ставиться питання про необхідність удосконалення кримінально-процесуального законодавства України на підставі вивчення та порівняння тих процесів реформування, які відбуваються у сусідніх державах.