Перегляд за Автор "Федорчук Ольга Степанівна"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ПРАВОЗНАВЦІВ(2021-09-25) Федорчук Ольга СтепанівнаЗосереджено увагу, що під педагогічними умовами розуміємо сукупність взаємозалежних характеристик і факторів, необхідних для створення цілеспрямованого навчально-виховного процесу з використанням сучасних інформаційних технологій, що забезпечують формування фахово-інформатичної компетентності майбутнього юриста як складової частини професійної компетентності. Відмічено, що найважливішою, на наш погляд, педагогічною умовою формування інформатичної компетентності майбутніх фахівців є навчальне інформаційно-освітнє середовище, яке сприяє орієнтації майбутніх правознавців на самостійну, пошукову, науково-дослідну діяльність, використання ресурсів мережі Інтернет, різних електронних та друкованих джерел для пошуку та аналізу необхідної юридичної інформації, обґрунтуванню вибору засобів для вирішення поставленого завдання, професійну діяльність через включення у навчальний процес фахово-орієнтованих юридичних завдань. Проведені дослідження показали, що використання засобів ІКТ як засобів освіти та професійної діяльності може бути ефективним лише при сформованій постійній потребі майбутніх юристів у використанні засобів ІКТ для власних та фахових потреб.
- ДокументФОРМУВАННЯ ІНФОРМАТИЧНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНЬО-ГО ФАХІВЦЯ СФЕРИ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ(2021-10-14) Федорчук Ольга СтепанівнаЗосереджено увагу, що суспільству необхідні високоосвічені спеціалісти, які зможуть самостійно приймати кваліфіковані рішення, прогнозувати наслідки власних дій, готових до толерантного співробітництва, мобільні, динамічні, здатні до самоосвіти, спроможні не тільки жити в громадянському суспільстві, але й активно створювати його. Відмічено, що провідниками соціальної політики держави виступають органи соціального захисту населення і від них, у значній мірі, залежить реалізація законів і нормативних правових актів, різного роду соціальних програм, пов'язаних із повсякденним життям і турботами багатьох людей. Обумовлено, що тільки кваліфікований, компетентний фахівець може прийняти усі виклики сьогодення і забезпечити ефективне виконання усіх завдань, що стоять перед сферою соціального захисту населення. Забезпечити підготовку такого фахівця у вищому навчальному закладі можна на основі компетентнісного підходу в освіті. У зв'язку з цим важливим є формування інформатичних компетенцій та застосування інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці майбутніх спеціалістів із різних напрямків соціального захисту населення. За результатами отриманого досвіду підготовки фахівців у вищому навчальному закладі маємо змогу визначити інформатичні компетенції, якими повинен володіти майбутній фахівець сфери соціального захисту населення: створення ділових документів (листів, резюме, заяв, наказів, розпоряджень тощо) засобами текстового редактора; створення та використання активних шаблонів документів; застосування електронних таблиць для створення спеціалізованих калькуляторів і проведення обчислень, а також для візуалізації числових даних; планування робочого часу; створення презентацій; користування службами та сервісами мережі Інтернет; робота з таблицями, графіками, діаграмами (створення, аналіз); компетенція мови запитів та пошуку інформації в мережі Інтернет; робота з спеціалізованими інформаційно-пошуковими системами, базами даних та знань; застосування експертних систем; використання офісної оргтехніки (сканер, ксерокс, факс). Зроблено висновок про те, що набуття інформатичних компетенцій під час навчання у вищому навчальному закладі здатне сприяти формуванню кваліфікованого фахівця відповідного рівня і профілю, конкурентноздатного на ринку праці.
- ДокументІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПІДГОТОВЦІ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ(2020-06-21) Федорчук Ольга СтепанівнаДосліджуються питання дистанційної освіти здобувачів наукових ступенів — аспірантів і докторантів. Зокрема, мета дослідження полягає у визначенні негативних характеристик дистанційної освіти у вищій школі при опануванні інформаційно-комунікаційними технологіями, в тому числі — у площині postgraduate освіти, задля формулювання комплексного уявлення про даний формат навчання. Виокремлено основні характеристики (особливості) дистанційного навчання: індивідуалізація освітнього процесу, опосередкованість взаємодії учасників, спеціалізація середовища. Із застосуванням елементів контент-аналізу зі змісту цих характеристик сформульовано основні переваги (об’єктивна необхідність оптимізувати індивідуальні якості та навики навчання; комфортніші умови навчання, ніж в аудиторії; економія особистісних ресурсів) і недоліки (деструкція соціальних зв’язків; розвиток глибоких інтровертних якостей індивіда; поступова десоціалізація особи; неспроможність і/або небажання окремих викладачів адаптувати свої професійні навички до нових умов; неналежний рівень технічного забезпечення викладацького складу, а подекуди — й студентів) дистанційної освіти. Авторські міркування щодо переліку переваг і недоліків дистанційної освіти підкріплено та розширено шляхом глибокого аналізу емпіричних джерел, зокрема наукових напрацювань у межах досліджуваної тематики. Здійснено класифікацію переваг і недоліків дистанційної postgraduate освіти за критерієм їх характеру та сформовано по три базових групи переваг і недоліків досліджуваного предмета. Зроблено висновок, що зворотна сторона такої «медалі», як дистанційна освіта, містить негативні явища та процеси техніко-технологічного, психологічного та соціально-комунікативного характеру. Наголошено, що наслідки психологічного та соціально-комунікативного характеру можуть мати незворотний характер і призвести до повної деструкції індивіда та втрати соціальних зв’язків. Вказано, що найоптимальнішим варіантом подальшого розвитку освітніх процесів є раціональне застосування дистанційних освітніх технологій як доповнення до традиційної освіти.