Перегляд за Автор "Галус Олена Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВрегулювання конфлікту інтересів у процесі пільгового житла за рахунок бюджетних коштів як гарантія конституційного права(Економіка, фінанси, право, 2021) Галус Олена Олександрівна; Бригінець Олександр Олексійович; Рижук Ірина ВолодимирівнаДоведено, що реалізація права на гідне життя може бути ефективною лише в рамках законної діяльності, також важливу роль відіграє наявність спеціальних правових засобів, які є інструментами забезпечення гідного існування людини. Аналіз виявив, що кожне суспільство має свої стандарти розуміння права на достатній рівень життя, основою в даному випадку повинні бути єдині загальноприйняті норми і стандарти, особливо закріплені в міжнародно-правових документах. Гарантії конституційного права і житла і право на достатній життєвий рівень взаємопов'язані і представлені системою політичних, економічних, соціальних умов, правових засобів і механізмів, спрямованих на забезпечення належного здійснення цих прав. Система гарантій конституційного права на житло та достатній рівень життя представлена загальними та спеціальними (юридичними) гарантіями. Метою запобігання корупції через конфлікт інтересів є формування єдиного підходу осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, розуміння та дотримання правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, запроваджених Законом України «Про запобігання корупції». Пільгове забезпечення громадян житлом здійснюється через певні механізми: забезпечення громадян доступним житлом, передбачене Законом України «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва»; державні, регіональні та місцеві житлові програми для окремих категорій населення; забезпечення соціальним житлом соціально незахищених верств населення України.
- ДокументДо питання про визначення меж муніціпально-правового регулювання(Університетські наукові записки, 2019) Галус Олена ОлександрівнаЗазначається про відсутність єдиного підходу до розуміння меж правового регулювання в цілому та меж муніципально-правового регулювання зокрема. Суспіль- ні відносини, пов’язані із здійсненням місцевого самоврядування, врегульовані як на рівні Конституції та законів України, так і муніципально-правових актів. На конституційному та законодавчому рівнях повинні визначатися лише основні засади та закріплюватися гарантії місцевого самоврядування. Межі муніципально-правового регулювання доцільно розглядати в двох аспектах: по-перше, з позиції співвідношення різних рівнів правового регулювання сфери місцевого самоврядування; по-друге, з позиції обсягу муніципально-правового регулювання відповідної сфери суспільних відносин. За обсягом суспільних відносин, на які поширюється муніципально-правове регулювання, доцільно виділяти нормативне та індивідуальне муніципально-правове регулювання. Межі індивідуального муніципально-правового регулювання співпадають з межами нормативного муніципально-правового регулювання. Варто відрізняти межі правового регулювання місцевого само- врядування та межі муніципально-правового регулювання. Правове регулювання місцевого самоврядування є багаторівневим, включає в себе конституційне, законодавче та підзаконне регулювання. Муніципально-правове регулювання можна віднести до підзаконного регулювання. На законодавчому рівні не визначено ієрархії підзаконних нормативно-правових актів у ви- падку регулювання ними одних і тих же суспільних відносин. Тому, на думку автора, в аспекті співвідношення різних рівнів правового регулювання сфери місцевого самоврядування межі муніципально-правового регулювання обумовлюються його підзаконним характером та визначаються вимогою не суперечити Конституції та законам України. Що стосуються здійснення де- легованих повноважень обласними та районними ра- дами, то межі їх муніципально-правового регулювання визначаються у відповідному акті про делегування повноважень (договорі про делегування повноважень). З погляду обсягу муніципально-правового регулювання відповідної сфери суспільних відносин Конституція України визначає межі муніципально-правового регулювання у ст. 140, а саме самостійне вирішення територіальною громадою питань місцевого значення в межах Конституції і законів України.
- ДокументДо питання про поняття та класифікацію муніципально-правових актів безпосереднього народовладдя(Соціальний Калейдоскоп, 2020) Галус Олена Олександрівна; Баймуратов Максим МихайловичВ статті обґрунтовано виділення муніципально-правових актів безпосереднього народовладдя як різновиду муніципально-правових актів. Запропоновано розуміти під муніципально-правовим актом безпосереднього народовладдя рішення нормативно-правового або індивідуально-правового характеру, прийняте безпосередньо членами територіальної громади з метою вирішення питань місцевого значення в межах Конституції та законів України. Здійснено поділ муніципально-правових актів безпосереднього народовладдя за характером приписів на нормативні, індивідуальні та змішані. Визначено поняття та види окремих муніципально-правових актів безпосереднього народовладдя, зокрема рішень місцевих референдумів та рішень загальних зборів громадян за місцем проживання.
- ДокументЗаклади загальної середньої освіти як суб’єкти виявлення дітей, які перебувають в складних життєвих обставинах(Педагогічний дискурс, 2021) Галус Олександр Мар'янович; Галус Олена ОлександрівнаВ статті визначено роль та місце закладів загальної середньої освіти у механізм взаємодії уповноважених суб’єктів при виявлення дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі дітей, які постраждали від жорстокого поводження, булінгу та домашнього насильства. З метою приведення локальних правових актів закладів загальної середньої освіти у відповідність до законодавства України, запропоновано в цих закладах наказом керівника затвердити інструкцію для їх працівників щодо механізмів виявлення та здійснення заходів щодо підтримки дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, та протокол про дії учасників освітнього процесу закладу освіти в ситуаціях насильства; передбачити в посадових інструкціях педагогічних працівників обов’язки щодо виявлення, вчасного реагування та інформування уповноважених суб’єктів щодо потрапляння дитини у складні життєві обставини; визначити уповноважену особу з числа працівників, що здійснюватиме невідкладні заходи реагування у разі виявлення фактів насильства; затвердити склад постійної комісії з розгляду випадків булінгу та положення про неї. Запропоновано в номенклатурі справ закладу загальної середньої освіти передбачити журнал обліку звернень і повідомлень стосовно дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, та журнал реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі (закладу освіти).
- ДокументМінімізація корупційних ризиків у процесі забезпечення конституційного права на житло за допомогою державних та місцевих бюджетних програм (вітчизняний та закордонний досвід).(Економіка, фінанси, право, 2021) Бригінець Олександр Олексійович; Галус Олена Олександрівна; Рижук Ірина ВолодимирівнаВстановлено, що пільгове забезпечення житлом громадян здійснюється через механізми: забезпечення громадян доступним житлом; передбачені для виконання державних, регіональних та місцевих програм забезпечення житлом окремих категорій населення; надання соціального житла соціально незахищеним верствам населення. Виконання державних житлових програм може бути об’єктом корупційних ризиків під час їх реалізації, а відповідальні за їх реалізацію посадові особи, можуть бути суб’єктами корупційних правопорушень під час виконання ними посадових обов’язків.
- ДокументМісце органів місцевого самоврядування у системі публічного управління туристичною діяльністю в умовах фінансової децентралізації(Економіка, фінанси, право, 2021) Рижук Ірина Володимирівна; Галус Олена Олександрівна; Бригінець Олександр ОлексійовичУ статті констатується поступове відродження туристичної діяльності. Визначено, що система управління туристичною галуззю в умовах децентралізації в Україні є невпорядкованою, побудованою на лобістських засадах, складається з різних за кількістю та якістю посадових осіб, має недостатнє фінансування та нецільове використання виділених коштів. Доведено важливість створення в умовах децентралізації такого механізму управління, який буде ефективним навіть за умови мінімального фінансування туристичної галузі, різної кількості працівників у даній сфері та забезпечуватиме високий рівень їх професіоналізму. Запропоновано створення туристичних відділів на регіональному та місцевому рівнях; здійснення підготовки та підвищення кваліфікації фахівців-управлінців, якими у зв’язку із займаною посадою будуть виконуватись покладені повноваження у сфері туризму.
- ДокументОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в територіальній громаді в умовах децентралізації як гарантія конституційного права на соціальний захист(Економіка. Фінанси. Право, 2021) Івановська Алла Миколаївна; Галус Олена Олександрівна; Рижук Ірина ВолодимирівнаУ статті наголошено на необхідності надання якісних публічних послуг населенню органами місцевого самоврядування. Метою статті є визначення порядку організації надання адміністративних послуг соціального характеру в територіальній громаді в умовах проведення реформи з децентралізації публічної влади та шляхів його вдосконалення. Проаналізовано законодавчі зміни, що відбулися у порядку організації надання адміністративних послуг соціального характеру. Зроблено висновок з доцільності пришвидшення процесу підключення всіх територіальних громад до ПК «ІІС «Соціальна громада» та під’єднання до неї всіх фронт-офісів та бек-офісів шляхом покладення на місцевого голову обов’язку стосовно прийняття відповідних рішень, а також доцільності впровадження співробітництва територіальних громад у сфері надання адміністративних послуг соціального характеру шляхом укладання договорів про створення спільного центру надання адміністративних послуг.
- ДокументПраво на інформацію про діяльність органів публічної влади: окремі теоретико-правові аспекти(Економіка. Фінанси. Право, 2021) Івановська Алла Миколаївна; Галус Олена Олександрівна; Рижук Ірина ВолодимирівнаВиявлено, що право на інформацію про діяльність органів публічної влади пов’язане із більш загальним конституційним правом кожного вільно збирати, зберігати й поширювати інформацію будь-яким законним способом. Важливою гарантією, яка забезпечує реалізацію права громадян на інформацію про діяльність органів публічної влади є принцип транспарентності, визначальними ознаками якого є такі поняття, як прозорість, відкритість, гласність, публічність, підзвітність. Зроблено висновок, що забезпечення реалізації права на інформацію про діяльність публічної влади покладається саме на органи публічної влади, які зобов’язані забезпечити належний доступ до повної та об’єктивної інформації про свою діяльність.