Перегляд за Автор "Romas Mariia"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументMEDIATION IN PATENT DISPUTES ARISING IN THE HEALTHCARE SECTOR(RGSA – Revista de Gestão Social e Ambiental, 2024) Теремецький Владислав; Токарєва Ксенія; Ромась Марія; Бондаренко-Зелінська Надія; Панченко Сергій; Майкут Христина; Батрин Олеся; Teremetskyi Vladyslav; Tokarieva Kseniia; Romas Mariia; Bondarenko-Zelinska Nadiia; Panchenko Sergіі; Maikut Khrystyna; Batryn OlesiaМета: дослідження присвячено аналізу медіації в патентних спорах, що виникають у сфері охорони здоров'я. Методи: У дослідженні використовувалися загальні та спеціальні методи: діалектичний метод, методи аналізу та синтезу, формально-логічний, системно-структурний метод, порівняльно-правовий метод. Результати та обговорення. Результати показали, що інноваційні досягнення в медицині надають нові можливості, але водночас породжують нові правові виклики, які потребують ефективних регуляторних механізмів. Основними перевагами використання медичними компаніями медіації у патентних спорах залишаються мінімізація репутаційних ризиків та конфіденційність інформації, яка стає відомою медіатору під час врегулювання конфлікту чи спору. Висновки дослідження: принципи конфіденційності медичної інформації (включаючи науково-технічну, комерційну таємницю тощо), принцип обов’язкового залучення фахівців відповідної галузі, принцип медичної етики та високих професійних стандартів, принцип відповідності досвіду медіатора рівню складності та предмету спору забезпечать максимально ефективне вирішення патентних спорів у сфері охорони здоров’я шляхом медіації зі збереженням важливих елементів конфіденційності медичних даних, медичної експертизи та норм професійної етики.
- ДокументОсобливості договірних зобов’язань за участю держави Україна(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету., 2019) Ромась Марія Іванівна; Romas MariiaAbstractСтаття присвячена визначенню участі держави Україна у договірних зобов’язаннях, з’ясуванню принципів формування волі та волевиявлення у публічно-правового утворення, розкриттю порядку укладення договорів та встановленню особливостей свободи договору за участю держави Україна. Зазначено, що держава Україна є складним політичним утворенням, наділене владними повноваженнями, яке водночас може виступати рівноправним учасником договірних зобов’язань. Зроблено висновок про те, що договірне зобов’язання за участю держави Україна відрізняється рядом особливостей, оскільки держава Україна не може використовувати свої владні повноваження, вступаючи у цивільні правовідносини, зокрема, договірні зобов’язання. Головною особливістю участі держави Україна у договірних правовідносинах є юридична рівність поряд з іншими суб’єктами цивільних правовідносин, адже на державу Україна в такому випадку розповсюджуються загальні підстави виникнення цивільних прав та обов’язків. Вказано, що держава Україна виступає суб’єктом договірного зобов’язання через своїх представників – органи державної влади, і таке представництво має конституційно-правову природу. Також держава Україна може укладати договори не лише для забезпечення виконання своїх публічних повноважень (доручення, комісії, управління майном), а й договори, що спрямовані на відчуження майна, передання його у користування тощо. Різновиди таких договорів законодавством закріплені у вигляді прямої вказівки закону на можливість держави бути стороною договору. В той же час законодавством передбачені випадки неможливості участі держави Україна у договірних зобов’язаннях, а саме: непряма вказівка закону; вказівка закону на здійснення підприємницької діяльності як підстава для укладення договору; вказівка закону на наявність ліцензій для здійснення певного виду діяльності як підстава для укладення договору. Для укладення договорів за участю держави Україна передбачено особливий порядок, який встановлюється лише законом, а підставою для укладення договорів є проведення конкурсу або тендеру. Однією з основних умов чинності правочину є вільне волевиявлення та відповідність його внутрішній волі. Однак, на відміну від фізичних та навіть юридичних осіб приватного права, у держави Україна при укладенні договорів воля формується в межах публічно-правових відносин, тобто укладенню будь-яких договорів передує необхідність задоволення суспільного (державного) інтересу. При укладенні договорів за участю держави Україна можливе обмеження свободи договору, прикладом чого є укладення договорів в обов’язковому порядку при виконанні оборонного або мобілізаційного замовлення. Таке обмеження може бути зумовлене необхідністю захисту державою суспільних інтересів, прав споживачів, природних монополій, що має ознаки внесення публічного в договірне регулювання шляхом прийняття імперативних норм.