Перегляд за Автор "Рижук Ірина Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВрегулювання конфлікту інтересів у процесі пільгового житла за рахунок бюджетних коштів як гарантія конституційного права(Економіка, фінанси, право, 2021) Галус Олена Олександрівна; Бригінець Олександр Олексійович; Рижук Ірина ВолодимирівнаДоведено, що реалізація права на гідне життя може бути ефективною лише в рамках законної діяльності, також важливу роль відіграє наявність спеціальних правових засобів, які є інструментами забезпечення гідного існування людини. Аналіз виявив, що кожне суспільство має свої стандарти розуміння права на достатній рівень життя, основою в даному випадку повинні бути єдині загальноприйняті норми і стандарти, особливо закріплені в міжнародно-правових документах. Гарантії конституційного права і житла і право на достатній життєвий рівень взаємопов'язані і представлені системою політичних, економічних, соціальних умов, правових засобів і механізмів, спрямованих на забезпечення належного здійснення цих прав. Система гарантій конституційного права на житло та достатній рівень життя представлена загальними та спеціальними (юридичними) гарантіями. Метою запобігання корупції через конфлікт інтересів є формування єдиного підходу осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, розуміння та дотримання правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, запроваджених Законом України «Про запобігання корупції». Пільгове забезпечення громадян житлом здійснюється через певні механізми: забезпечення громадян доступним житлом, передбачене Законом України «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва»; державні, регіональні та місцеві житлові програми для окремих категорій населення; забезпечення соціальним житлом соціально незахищених верств населення України.
- ДокументЗміст та практика реалізації органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади(Юридичний науковий електронний журнал, 2021) Литвиненко Ірина Леонідівна; Рижук Ірина ВолодимирівнаУ статті сформульовано поняття делегованих повноважень органів місцевого самоврядування як сукупності прав і обов’язків виконавчих органів державної влади, які реалізуються виконавчими органами місцевих рад на підставі Конституції і законів України з метою децентралізації та оптимізації здійснення державного управління на місцях і які спрямовані на виконання завдань загальнодержавного значення за рахунок державного матеріально-фінансового забезпечення та підконтрольності уповноваженим державним органам. Систему делегованих повноважень запропоновано поділяти на ті, які реалізуються органами місцевого самоврядування в соціально економічній сфері, та ті, які реалізуються в соціально-гуманітарній сфері. Проаналізовано практику реалізації делегованих повноважень на прикладі Житомирської та Хмельницької міських об’єднаних територіальних громад, що дало змогу запропонувати конкретні організаційні заходи підвищення ефективності здійснення таких повноважень. Дієвим засобом визначено створення такої організаційної системи виконавчих органів місцевого самоврядування, яка б була здатна ефективно забезпечити реалізацію усього комплексу делегованих повноважень. Перелік таких органів не має бути надмірним, щоб уникнути дублювання окремих повноважень, а з іншого боку, має бути достатнім для їх належної реалізації. Доведено, що важливим організаційним засобом здійснення делегованих повноважень є затвердження різноманітних комплексних цільових програм їх реалізації в конкретній територіальній громаді, проте не менш важливим є систематичне звітування про хід їх виконання не лише після завешення терміну їх дії, а, наприклад, раз на рік з обов’язковим визначенням причин невиконання запланованих заходів та застосуванням заходів відповідальності за їх невиконання. Визначено, що запорукою ефективної реалізації делегованих повноважень органами місцевого самоврядування є їх належне матеріально-фінансове забезпечення. Підкреслено значення цільових державних субвенцій, достатніх для покриття витрат органів місцевого самоврядування в процесі реалізації делегованих повноважень. Запропоновано й інші заходи підвищення ефективності реалізації делегованих повноважень, які спрямовані на підвищення рівня матеріально-фінансового забезпечення делегованих повноважень, у тому числі, коштом цільових державних субвенцій.
- ДокументКонституційна модель відповідальності парламентаріїв: порівняльно-аналітичне дослідження(2016) Рижук Ірина ВолодимирівнаДисертаційна робота присвячена дослідженню теоретичних та практичних проблем конституційно-правової відповідальності парламентаріїв. У роботі проаналізовано ґенезу становлення наукової думки та нормативно-правових актів щодо конституційно-правової відповідальності парламентаріїв. Досліджено ознаки конституційно-правової відповідальності парламентаріїв: загальні – властиві всім видам юридичної відповідальності, спеціальні – якими наділена конституційно-правова відповідальність та ознаки конституційно правової відповідальності парламентаріїв. Аналіз цих ознак дав можливість сформулювати авторські визначення понять "конституційно-правова відповідальність парламентаріїв (ретроспективний аспект)" та "конституційно правова відповідальність парламентаріїв" (позитивний аспект). Сформульовано відмінності конституційно-правової відповідальності парламентаріїв від політичної відповідальності. Виділено п'ять рівнів правового регулювання конституційно-правової відповідальності парламентаріїв: конституційний, законодавчий, регламентний, локальний, міжнародний. Запропоновано власну розгорнуту класифікацію конституційно-правової відповідальності депутатів парламентів.
- ДокументКонституційне право на інформацію про стан довкілля при наданні туристичних послуг(Економіка, фінанси, право, 2021) Рижук Ірина Володимирівна; Івановська Алла Миколаївна; Литвиненко Ірина ЛеонідівнаУ статті проаналізовано стан закріплення права на інформацію про стан довкілля та навколишнього природного середовища в національних нормативно-правових актах. Окреслено зміст екологічної інформації, що міститься в актах міжнародного характеру. Визначено проблему співвідношення екологічної інформації та інформації про стан навколишнього природного середовища. Доведено, що поняття «довкілля» є ширшим за своїм змістом, ніж «навколишнє природне середовище». Узагальнюючи, запропоновано дефініцію «екологічна інформація». У договорах, які укладаються між туроператором та турагентом і між туристом та туристичною компанією при наданні туристичних послуг визначено обов’язок надавати інформацію та право отримувати інформацію про стан навколишнього природного середовища.
- ДокументМінімізація корупційних ризиків у процесі забезпечення конституційного права на житло за допомогою державних та місцевих бюджетних програм (вітчизняний та закордонний досвід).(Економіка, фінанси, право, 2021) Бригінець Олександр Олексійович; Галус Олена Олександрівна; Рижук Ірина ВолодимирівнаВстановлено, що пільгове забезпечення житлом громадян здійснюється через механізми: забезпечення громадян доступним житлом; передбачені для виконання державних, регіональних та місцевих програм забезпечення житлом окремих категорій населення; надання соціального житла соціально незахищеним верствам населення. Виконання державних житлових програм може бути об’єктом корупційних ризиків під час їх реалізації, а відповідальні за їх реалізацію посадові особи, можуть бути суб’єктами корупційних правопорушень під час виконання ними посадових обов’язків.
- ДокументМісце органів місцевого самоврядування у системі публічного управління туристичною діяльністю в умовах фінансової децентралізації(Економіка, фінанси, право, 2021) Рижук Ірина Володимирівна; Галус Олена Олександрівна; Бригінець Олександр ОлексійовичУ статті констатується поступове відродження туристичної діяльності. Визначено, що система управління туристичною галуззю в умовах децентралізації в Україні є невпорядкованою, побудованою на лобістських засадах, складається з різних за кількістю та якістю посадових осіб, має недостатнє фінансування та нецільове використання виділених коштів. Доведено важливість створення в умовах децентралізації такого механізму управління, який буде ефективним навіть за умови мінімального фінансування туристичної галузі, різної кількості працівників у даній сфері та забезпечуватиме високий рівень їх професіоналізму. Запропоновано створення туристичних відділів на регіональному та місцевому рівнях; здійснення підготовки та підвищення кваліфікації фахівців-управлінців, якими у зв’язку із займаною посадою будуть виконуватись покладені повноваження у сфері туризму.
- ДокументОрганізація надання адміністративних послуг соціального характеру в територіальній громаді в умовах децентралізації як гарантія конституційного права на соціальний захист(Економіка. Фінанси. Право, 2021) Івановська Алла Миколаївна; Галус Олена Олександрівна; Рижук Ірина ВолодимирівнаУ статті наголошено на необхідності надання якісних публічних послуг населенню органами місцевого самоврядування. Метою статті є визначення порядку організації надання адміністративних послуг соціального характеру в територіальній громаді в умовах проведення реформи з децентралізації публічної влади та шляхів його вдосконалення. Проаналізовано законодавчі зміни, що відбулися у порядку організації надання адміністративних послуг соціального характеру. Зроблено висновок з доцільності пришвидшення процесу підключення всіх територіальних громад до ПК «ІІС «Соціальна громада» та під’єднання до неї всіх фронт-офісів та бек-офісів шляхом покладення на місцевого голову обов’язку стосовно прийняття відповідних рішень, а також доцільності впровадження співробітництва територіальних громад у сфері надання адміністративних послуг соціального характеру шляхом укладання договорів про створення спільного центру надання адміністративних послуг.
- ДокументПраво на інформацію про діяльність органів публічної влади: окремі теоретико-правові аспекти(Економіка. Фінанси. Право, 2021) Івановська Алла Миколаївна; Галус Олена Олександрівна; Рижук Ірина ВолодимирівнаВиявлено, що право на інформацію про діяльність органів публічної влади пов’язане із більш загальним конституційним правом кожного вільно збирати, зберігати й поширювати інформацію будь-яким законним способом. Важливою гарантією, яка забезпечує реалізацію права громадян на інформацію про діяльність органів публічної влади є принцип транспарентності, визначальними ознаками якого є такі поняття, як прозорість, відкритість, гласність, публічність, підзвітність. Зроблено висновок, що забезпечення реалізації права на інформацію про діяльність публічної влади покладається саме на органи публічної влади, які зобов’язані забезпечити належний доступ до повної та об’єктивної інформації про свою діяльність.
- ДокументПравові засади впливу політичних партій на функціонування державного механізму(Київський часопис права, 2021) Литвиненко Ірина Леонідівна; Рижук Ірина ВолодимирівнаУ статті розкрито поняття політичної партії як добровільного структурованого громадського формування, яке діє на постійній основі та об’єднує громадян на основі спільності їхніх політичних поглядів, ідей, переконань задля реалізації їх політичної волі, бере участь у формуванні органів публічної влади через висунення кандидатів на виборах, виробленні та здійсненні державної політики на основі загально державної програми розвитку суспільства. Розмежовано такі засоби впливу політичних партій на функціонування державного механізму, як участь у формуванні органів публічної влади через залучення до виборчих процесів та реалізація державної полі тики через участь представників партій у діяльності органів публічної влади. Проаналізовано особливості впливу політичних партій на державний механізм через їх парламентську діяльність. Підкреслено, що партії, які сформували фракції в парламенті, володіють низкою переваг порівняно з іншими партіями, і це не лише державне фінансування своєї діяльності, але й додатковий доступ до засобів масової інформації; гарантоване представництво у виборчих комісіях на наступних виборах тощо. Запропоновано шляхи нормативного регулювання статусу парламентської коаліції та опозиції шляхом включення відповідних положень до Регламенту Верховної Ради України. Окреслено засоби впливу політичних партій на функціонування органів виконавчої влади, зокрема, через процедуру формування складу Кабінету Міністрів України. Підкреслено, що процедура подання кандидатур членів уряду як Президентом України, так і Прем’єр-міністром України надто ускладнена і закладає підвалини можливих протиріч в уряді. Відповідно, запропоновано, щоб кандидатури усіх членів Кабінету Міністрів вносив до парламенту Прем’єр-міністр України. Це дасть змогу підвищити відповідальність партії, яка здійснює безпосередній вплив на формування уряду, за його подальшу діяльність. Вказано на особливу роль Програми діяльності Кабінету Міністрів України для його подальшої ефективної роботи та вплив політичних партій на формування змісту та напрямів реалізації такої Програми.