Перегляд за Автор "Ковтун Ірина Броніславівна, Терещенко Тетяна Василівна"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВИКЛИКИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ В УКРАЇНІ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ COVID-19(2020-11-13) Ковтун Ірина Броніславівна, Терещенко Тетяна ВасилівнаПроведено аналіз викликів організації навчання, із якими стикнулися заклади освіти України, в умовах карантину під час пандемії COVID-19. Підкреслено складність та неоднозначність процесу прийняття управлінських рішень у сфері освіти в умовах карантину та організації дистанційного навчання. Описано відповідну тривимірну модель прийняття управлінських рішень та характер управлінських рішень, які приймались закладами освіти нашої держави як реакція на виклики пандемії COVID-19. Систематизовано особливості психологічних, комунікативних, матеріально-фінансових, нормативно-правових, організаційних викликів, які повинні стати новими можливостями для закладів освіти для удосконалення їхньої роботи та досягнення основної мети діяльності — надання високоякісних освітніх послуг. Проаналізовано доцільність використання різних сервісів та платформ у навчальному процесі на різних його етапах. Обґрунтовано перелік компетентностей, які особливо важливі в умовах використання дистанційних технологій навчання, серед яких — здатність експериментувати, діяти з високою швидкістю; забезпечувати різні процеси в різних ролях, одночасно з багатьма учасниками та з різних точок доступу; використовувати сучасні інформаційні технології, комп’ютерні системи та ін. Виявлено найбільш вагомі проблеми комунікацій між учасниками освітнього процесу в умовах карантинних обмежень. Систематизовано чинне законодавство України, яке регламентує дистанційне навчання, уточнено зміст та особливості провадження власне дистанційної форми навчання та технологій дистанційного навчання, які можуть застосовуватись на очній та заочній формах навчання. Також акцентовано увагу на необхідності вирішення проблеми належного фінансового та матеріально-технічного забезпечення (супроводу) дистанційного навчання для всіх учасників освітнього процесу. Визначено основні переваги та недоліки організації навчального процесу з використанням дистанційних технологій. Виявлені основні акценти організації дистанційного навчання, які вимагають детального вивчення та подальшого запровадження в Україні.
- ДокументТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ: СИНЕРГЕТИЧНИЙ ПІДХІД(2021-03-16) Ковтун Ірина Броніславівна, Терещенко Тетяна ВасилівнаСтаття присвячена висвітленню авторських поглядів стосовно теоретичних аспектів застосування синергетичного підходу до формування економічного потенціалу сучасної територіальної громади. Встановлено, що потенціал територіальної громади характеризує множину можливостей її розвитку за умов використання всього комплексу її ресурсів, особливостей минулої, актуальної та планової структури її господарства, географічного розташування та інших чинників. Схарактеризовано системний, відтворювальний і ресурсний підходи до визначення змісту економічного потенціалу. Особливу увагу приділено системному підходу, який дає змогу розкривати такі аспекти щодо трактування змісту економічного потенціалу, як елементний, структурний, функціональний, інтеграційний та історичний. Зміст та елементи економічного потенціалу територіальної громади запропоновано розглядати з точок зору його ресурсного забезпечення; здатності до структуризації та готовності до здійснення соціально-економічних перетворень; формування ринкового середовища; рівня та якості життя громади; сфери реалізації. Встановлено, що оскільки економічний потенціал територіальної громади постає складною різнорідною системою, до його вивчення варто застосовувати синергетику, яка надає можливість пояснити складність та багатоманітність суспільних відносин і процесів, що відбуваються в територіальній громаді, а також обґрунтувати зміст і логіку побудови її економічного потенціалу. Формування економічного потенціалу території має відбуватися з урахуванням системних принципів синергетичної концепції, а саме: самоорганізації; самовідтворення; підпорядкування; відкритості; резонансного впливу; нестійкості; постійних флуктуацій; біфуркації розвитку; поліваріантності розвитку; динамічної ієрархічності; нелінійності; взаємозв’язку, взаємодії та взаємозамінності елементів системи